کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران همزمان با دور نهایی مذاکرات هستەای/ ٢٠٦ مورد اعدام در ١٧ روز

00:29 - 3 تیر 1394

کوردستان میدیا: همزمان با آخرین دور مذاکرات هستەای میان رژیم ایران و گروه ١+٥، طی ١٧ روز پایانی خردادماه، ٢٠٦ شهروند از سوی رژیم ایران به چوبەی دار آویختە شدند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، درحالیکە دور نهایی مذاکرات هستەای در حال برگزاری بوده و توجەی جامعەی جهانی به مذاکرات هستەای وین جلب شدە است، آمار اجرای احکام اعدام‌در خردادماه ٩٤ از سوی رژیم اسلامی ایران سیر صعودی به خود گرفته است.

رژیم ایران طی ماه جاری، ٢٠٦ شهروند را بە چوبەی دار آویختە است.

نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافتە است و این نیز هموارە نگرانی و هشدار نهادهای حقوق بشری را در پی داشتە است.

رژیم اسلامی ایران طی چند سال اخیر و با توجه به انجام مذاکرات هستەای با گروه ١+٥ از بەحاشیە رفتن موضوع نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی سوءاستفادە کردە و بدون هیچ توجهی به نهادهای مستقل حقوق بشری و بە صورتی چشمگیر اقدام به نقض حقوق بشر کردە است.

چند روز پیش و در این ارتباط، مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی گفتگویی با شبکەی رسانەای روداو، اعلام نمودە بود که توافق هستەای، چشم‌ها را بر مسئلە حقوق بشر در ایران می‌بندد.

کردستان ایران هموارە یکی از مناطقی بودە است که موارد نقض حقوق بشر در آن به صورت چشمگیری وجود داشتە است.

در این زمینە، آژانس خبررسانی کُردپا در گزارشی تحلیلی ــ آماری از ٥١٩ مورد نقض حقوق شهروندان کُرد از سوی رژیم اسلامی در سە ماه نخست سال ٩٤ خبر داده است.

آمار نقض حقوق‌بشر در کردستان ایران در سە ماه نخست سال ١٣٩٤ نسبت به بهار سال گذشته که ٤١٠ مورد بود، ٢٦% افزایش داشته و همچنین در مقایسه با بهار ١٣٩٢ با تعداد ٢٣٠ مورد، ١٢٣%افزایش داشته است.

افزایش نقض حقوق بشر در کردستان در حالیست که دو سال پیش، حسن روحانی با شعار بهبود وضعیت حقوق بشر در کردستان و دیگر مناطق ایران به کرسی ریاست جمهوری تکیه کرد.

مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران که بر این باور می‌باشد کە مسئله تغییر مقامات در ایران یک امر صوری است، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران و تکیه روحانی بر کرسی ریاست جمهوری طی گفتگویی با وب‌سایت اخبار روز اعلام کردە بود که روحانی در صورت این فرض که به وعده هایش نیز وفادار باشد صلاحیت ایجاد تغیراتی که در تبلیغات انتحاباتی وعده داده است را ندارد.