کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری سمیناری برای نمایندگان حزب سوسیالیست هلند و حزب دمکرات کردستان ایران

23:38 - 3 تیر 1394

کوردستان میدیا: اتحادیه جوانان دمکرات کردستان ایران با همکاری حزب سوسیالیت هلند، سمیناری را در شهر زوله در کشور هلند برگزار کردند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز دوشنبه مورخه یکم تیرماه ٩٤، کمیته اتحادیه جوانان دمکرات کردستان ایران در شهر زوله با همکاری حزب سوسیالیست هلند، سمیناری در رابطه با داعش و کُردها برگزار کردند.

در ابتدای این سمینار، هاری فان بومل یکی از مسئولان حزب سوسیالیت هلند و عضو پارلمان این کشور چند مطلبی را پیرامون وضعیت سیاسی عراق و سوریه ارائه داد.

سپس، یونس لطف‌الـله، یکی از اعضای حزب سوسیالیست در اتریش، چند مبحث مرتبط با گروه تروریستی داعش و مشکلات و گرفتاری‌های منطقه خاورمیانه و چگونگی حل این مشکلات را ارائه داد.

در ادامه این سمینار، دیار حاتمی نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در هلند، مطالبی ارائه دادە و در مباحث خود به کشتار کُردها از سوی داعش اشاره کرد و همچنین همکاری‌های رژیم ایران با گروه تروریستی داعش را مورد بحث قرار داد.

دیار حاتمی در سخنان خود اعلام کرد: سیاست‌های ایران در عراق که با همکاری دولت شیعه بغداد و گروه تروریستی داعش قصد تضعیف کُردها و سنی‌ها را داشته تا از این به بعد کُردها خواستار استقلال کردستان نشده و همچنین سنی‌ها بر علیه دولت شیعه بغداد اعتراض نکنند و جنگ ٨ ساله ایران و عراق را نیز تلافی کند.

دربخش پایانی سمینار ،حاضرین پرسش و نقطە نظرات خود در رابطه با مباحث ارائەشدە ارائه کردند.