کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

از آغاز درگیرهای داخلی سوریه، ٤٠٠ تن از نظامیان رژیم ایران در این کشور کشته شده‌اند

17:14 - 6 تیر 1394

کوردستان میدیا: کشته شدن نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران ملقب به مدافعان حرم زینب در جنگ سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، علی‌رغم انکار حضور نظامیان رژیم اسلامی ایران در سوریه توسط مسئولان این رژیم، از آغاز جنگ سوریه تاکنون بالغ بر ٤٠٠ تن از نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران در جنگ سوریه کشته شده‌و جسد آنها به ایران تحویل داده شده است.

کشته شدن نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران در حالی است که مقام‌های رژیم اسلامی ایران در رابطه با دخالت در کشور سوریه اعلام کرده بودندمردم سوریه خود باید بدون مداخله خارجی در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

گفته‌های مقامات رژیم ایران در حالی است که از سپاه پاسداران رژیم ایران به عنوان یکی از مهمترین نیرو‌های درگیر در سوریه به منظور بقای رژیم بشار اسد نام برده می‌شود و از آغاز درگیری‌ها تاکنون، دهها تن از نیروهای این رژیم در سوریه کشته‌شده‌اند.

مخالفان رژیم بشار اسد بر این باورند، نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران، عملا در سوریه حضور دارند و در کنار بشار اسد با مخالفان رژیم وی در حال جنگ می‌باشند.

در همین رابطه برخی فرماندهان سپاه حضور اعضای نیروی قدس در درگیری‌های سوریه را تائید کرده‌اند.

همچنین ایرنا، از مراسم خاکسپاری پنج نفر از اعضای لشکر فاطمیون که در جنگ مقابل گروه موسوم به حکومت اسلامی یا داعش در دمشق کشته شده‌اند، خبر داد.

تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از مدافعان حرم حضرت زینب که اکثریت آنها افغان‌های شیعه مذهب بوده‌اند، در نقاط مختلف ایران دفن شده‌اند.

پیشتر نیز، رسانه‌های حکومتی در ایران از مرگ ده‌ها تن از نيروهاى غیربومی سپاه نظیر افغانی و پاکستانی عضو گروه فاطميون و زینبیون خبر داده بودند.

برنامه نظارت بر حقوق بشر در سوریه مستقر در بریتانیا با استفاده از منابع خود اعلام کرده است، از آغاز درگیری‌های سوریه از سال ٢٠١١ تاکنون مرگ ١٨٠ هزار و ٢١٥ نفر در سوریه ثبت شده است.

طی بیش از ٣ سال درگیری و جنگ داخلی در سوریه، ٩ هزار و ٤٠٠ کودک و حدود ٦ هزار زن کشتە شدەاند، در میان کشتەشدگان نزدیک به ٣٥% که معادل ٥٩ هزار تن می‌باشد، غیرنظامی بودە‌اند.