کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رستم جهانگیری: تنش‌های میان حدکا و پ.ک.ک همانطور حل و فصل شد که روز اول خواهان آن بودیم

23:29 - 7 تیر 1394

کوردستان میدیا: کمیته‌ی دانمارک حزب دمکرات، سمیناری را برای رستم جهانگیری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با رویدادهای منطقه به ویژه کردستان در شهر آلبورگ کشور دانمارک تدارک دید.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز شنبه مورخه ششم تیرماه94، به منظور ارائه سیاست و مواضع حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با وضعیت کنونی کردستان، ایران ومنطقه خاورمیانه، همچنین رویداد اخیر کیله‌شین میان پیشمرگه‌های حزب دمکرات و گریلاهای پ.ک.ک ،کمیته حزب دمکرات-دانمارک، اقدام به برگزاری سمیناری سیاسی برای رستم جهانگیری مسئول کمیسیون سیاسی-نظامی حزب دمکرات نمود.

در این سمینار شمار چشمگیری از کُردهای مقیم کشور دانمارک و نماینده حزب و سازمان‌های سیاسی و مدنی کُردی حضور داشتند.

سمینار با سرود ملیای رقیبو یک دقیقه سکوت به نشانه‌ی احترام به شهیدان راه آزادی کردستان آغاز شد.

رستم جهانگیری در بخش یکم سخنان خود، از وضعیت کنونی رژیم اسلامی ایران و عملکرد این رژیم نسبت به جامعه بین‌المللی و به ویژه دو مسئله مهم، مسئله هسته‌ای ایران و دخالت‌های رژیم ایران در منطقه و جهان سخنانی را ایراد نمود.

وی در ادامه عنوان کرد: رژیم ایران با اتخاذ اینگونه سیاست‌ها، هم به طور کامل سیستم را دچار مشکل و انزوای بیش از حد کرده و هم ملیت‌های ایرانی را با پیروی از این نوع سیاست بدون برنامه دچار بیکاری، فقر و تنگدستی کرده است.

مسئول کمیسیون سیاسی-نظامی در رابطه با ایجاد و نفوذ داعش تاکید کرد: این یک واقعیت است که رژیم اسلامی ایران از این گروه تروریستی پشتیبانی می‌کند و همچنین افزود هدف رژیم ایران از این پشتیبانی، ایجاد مشکل برای جهان و منطقه است، به ویژه یورش داعش به شمال کردستان توطئه مستقیم رژیم ایران بر علیه حکومت اقلیم کردستان از طریق نفوذ این رژیم در میان داعش بود.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه، از چگونگی رویارویی کُردها با داعش و حضور حزب در روزهای نخست یورش داعش به حکومت اقلیم کردستان گفت: با درخواست رسمی حکومت اقلیم کردستان، حزب دمکرات نیروهای خود را به محورهای اصلی جنگ با داعش اعزام کرد و مجددا با درخواست خود حکومت اقلیم کردستان این نیروهای به پایگاه‌های حزب دمکرات کردستان ایران برگردانده شدند. در این رابطه فشارهای سیاسی رژیم اسلامی ایران بر حکومت اقلیم کردستان جهت برگرداندن قوای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران کاملا فاحش بود.

جهانگیری همچنین جزئیاتی پیرامون درگیری اخیر کیله‌شین ارئه داده و در این رابطه اعلام کرد: تنش‌ها روبه اتمام و حزب دمکرات و پ.ک.ک تا حدودی به تفاهم رسیده‌اند.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات در ادامەی سخنان خود تاکید نمود که تنش ایجادشدە میان حزب دمکرات و PKK با همت و تلاش نهادهای حکومت اقلیم کردستان و همانطور که ما از روزهای اول خواستار آن بودیم، حل شده است.

در این بخش، جهانگیری درباره چگونگی ایجاد درگیری پیشمرگه‌های حزب دمکرات و گریلاهای پ.ک.ک که منجر به شهادت یک کادر حزب و زخمی شدن 3 پیشمرگه شد، جزئیاتی را ارائه و همچنین افزود: این حمله یکطرفه پ.ک.ک به پیشمرگه‌های حزب دمکرات صرفا تصمیم یک مسئول نظامی نبوده، بلکه دستورات مستقیما از سوی مراکز تصمیم گیری این حزب صادر شده بود.

در بخش پایانی این سمینار، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران تاکید کرد: تصمیمات حزب بر این است تا در مناطق مرزی با توجه به نیاز کنونی اقدام به بنیاد نهادن مجموعه مقرهایی در راستای اهداف حزبی نموده و در این زمینه نیز بجز هماهنگی با نیروهای احزاب مرتبط ، از هیچ حزب و سازمانی اجازه نخواهد گرفت و زمان آن فرا رسیده است که حزب دمکرات مستقیما با مردم کردستان ایران ارتباط برقرار کند.