کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آکام تلاج جان باخت

00:05 - 9 تیر 1394

کوردستان میدیا: آکام تلاج، که بر اثر شلیک نیروهای رژیم اسلامی در تجمع اعتراضی شهروندان کُرد در شهر مهاباد زخمی شده بود، پس از ٥٣ روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، در بیمارستان ارومیه جان باخت.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز دوشنبه مورخه هشتم تیرماه ٩٤، آکام تلاج شهروند کُرد اهل نقده و دانشجوی دانشگاه آزاد مهاباد که در تاریخ هفدهم اردیبهشت‌ماه با شلیک مستقیم نیروهای رژیم اسلامی ایران در اعتراضات شهروندان کُرد در مقابل هتل تارا شهر مهاباد زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.

آکام تلاج یکی از معترضانی بود که به دلیل شلیک نیروهای رژیم اسلامی زخمی شده و به بیمارستان شهر مهاباد منتقل و سپس به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به بیمارستانی در شهر ارومیه انتقال داده شده بود.

آژانس خبررسانی کُردپا، تنها آژانس خبررسانی کردستان ایران است که تاکنون خبر مرگ آکام تلاج را منتشر کرده و در این گزارش اعلام کرده است: تا زمان انتشار این خبر جسد آکام به خانواده وی تحویل داده نشده است.

این منبع خبررسانی اعلام کرده که مسئولان بیمارستان ارومیه و مراکز و نهادهای امنیتی رژیم اسلامی ایران به منظور خودداری از هرگونه تجمع اعتراضی شهروندان کُرد، از تحویل دادن جسد آکام تلاج به خانواده وی خودداری می‌کنند.

روز پنج‌شنبه مورخه هفدهم اردیبهشت‌ماه ٩٤، شهروندان کُرد به منظور اعتراض به مرگ فریناز خسروانی در مقابل هتل تارا مهاباد اقدام به تجمع اعتراضی نمودند که این تجمع مسالمت‌آمیز از سوی نیروهای نظامی و امنیتی رژیم اسلامی ایران مورد یورش قرار گرفته و به خشونت گراییده شد.

گزارش‌های منتشرە حاکی از این بودند که شهروندان کُرد در این تجمع اعتراضی از سوی نیروهای نظامی رژیم هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و در پی این اقدام نیروهای رژیم چندین شهروند کُرد زخمی شدند.

شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم اسلامی در اعتراضات مهاباد و زخمی شدن چندین معترضین در حالی روی داد که نهادهای مرتبط رژیم اسلامی ایران اعلام کرده بودند که نیروهای رژیم هیچ خشونتی را علیه معترضان انجام نداده‌اند.

آکام تلاج، که یکی از زخمی‌شدگان خشونت‌های نیروهای رژیم اسلامی ایران نسبت به معترضین مهاباد در تاریخ هفدهم اردیبهشت‌ماه ٩٤ در مقابل هتل تارا بود، امروز هشتم تیرماه پس از ٥٣ روز مقابله با مرگ جان باخت.

حزب دمکرات کردستان ایران، ضمن ابراز تاثر نسبت به جان باختن آکام تلاج، مراتب تسلیت خود را به خانوادەی این جوان مبارز و دوستان و آشنایان وی اعلام نمودە و خود را در غم از دست دادن این جوان کُرد، شریک و سهیم می‌داند.