کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیانیه دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با شهادت آکام تلاج

15:59 - 9 تیر 1394

کوردستان میدیا: دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران نسبت به شهادت آکام تلاج یکی از معترضین اعتراضات اخیر مهاباد بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

همیهنان گرامی

فرزندان ملت کُرد در کردستان ایران

با تاثر و اندوه اعلام می‌داریم که روز دوشنبه مورخه هشتم تیرماه 94، فرزند کُرد آکام تلاج، دانشجو و اهل شهر نقده که در جریان اعتراضات شهر مهاباد در رابطه با مرگ مشکوک فریناز خسروانی، توسط گلوله نظامیان و عوامل رژیم به شدت مجروح شده بود، پس از قریب به دو ماه تحت نظارت و معالجه پزشکی در بیمارستان‌ شهرهای مهاباد و ارومیه و دست و پنجه نرم کردن با مرگ، بر اثر جراحات وارده و وخامت وضعیت جسمانی، جان باخت و به کاروان شهیدان کردستان پیوست.

شهادت آکام تلاج در حالی است که زخم کٌردستان هنوز و در رابطه با شهادت یکی دیگر از فرزندان جان بخش کردستان، منصور آروند فعال سیاسی کُرد که در شکنجه‌گاه‌های رژیم اسلامی اعدام شد التیام نیافته است.

حزب دمکرات کردستان ایران، ضمن ابراز تاثر نسبت به جان باختن آکام تلاج، مراتب تسلیت خود را به تمامی مردم کردستان به ویژه خانواده محترم تلاج و تمامی دوستان و آشنایان وی اعلام نمودە و خود را در غم آنها، شریک و سهیم می‌داند.

شهید آکام، شهید راه آزادی کُرد و مبارزه بر عیله ظلم و دیکتاتوری بوده و اطمینان داریم که مردم کردستان به راه این شهید وفادار خواهند ماند و در راه دستیابی به اهداف خود تلاش خواهند کرد.

روح آکام شاد و راهش پر رهرو باد

حزب دمکرات کردستان ایران
دبیرخانه
هشتم تیرماه ٩٤