کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مراسم خاکسپاری آکام تلاج در فضای شدید امنیتی برگزار شد

16:03 - 9 تیر 1394

کوردستان میدیا: آکام تلاج، یکی از زخمی شدگان اعتراضات اخیر مهاباد پس از ٥٣ روز جدال با مرگ، روز گذشته جان باخت و پیکر وی در میان انبوه جمعیت شهروندان مهاباد و شهرهای اطراف خاکسپاری شد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، دوشنبه شب مورخه هفتم تیرماه ٩٤، پیکر آکام تلاج، شهروند کُرد اهل نقده و دانشجوی دانشگاه آزاد شهر مهاباد که در هفدهم اردیبهشت ماه ٩٤ با شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم اسلامی در تجمعات اعتراضی در مقابل هتل تارا این شهر زخمی شده بود، با حضور جمعیت انبوه مردم و درمیان تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نهادهای مرتبط رژیم قصد داشتند که پیکر آکام را در بخش شهیدان رژیم خاکسپاری کنند، اما این درخواست رژیم اسلامی با عکس‌العمل شدید خانواده تلاج روبرو گردید و با خواست این خانواده، پیکر آکام در گلستان یک قبرستان بداغ سلطان مهاباد به خاک سپرده شد.

در همین رابطه روز گذشته پس از درگذشت آکام تلاج، دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مراتب تسلیت خود را به تمامی مردم کردستان به ویژه خانواده محترم تلاج و تمامی دوستان و آشنایان وی اعلام نمودە و خود را در غم آنها، شریک و سهیم می‌داند.
در بخشی از این بیانیه آمده است : شهادت آکام تلاج در حالی است که زخم کٌردها هنوز از شهادت یکی دیگر از فرزندان جان بخش کردستان، منصور داروند فعال سیاسی کُرد که در شکنجه‌گاه‌های رژیم اسلامی اعدام شد بهبود نیافته است.

دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران در بخش پایانی بر این تاکید کرده است که شهید آکام، شهید راه آزادی کُرد و مبارزه بر عیله ظلم و دیکتاتوری بوده و اطمینان داریم که مردم کردستان به راه این شهید وفادار خواهند ماند و در راه دستیابی به اهداف خود تلاش خواهند کرد.