کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تعویق ٩ماهه حقوق کارگران سد چپر آباد و عدم اعتراض آنها به دلیل ترس از اخراج

17:23 - 9 تیر 1394

کوردستان میدیا: تعویق دستمزد کارگران سد چپرآباد از سوی کارفرمایان این شرکت همچنان ادامه دارد.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، مدت ٩ ماه است که شرکت پیمانکار سد چپرآباد اشنویه حقوق و دستمزد کارگران را پرداخت نکرده ،مسئولان این شرکت به بهانه کمبود بودجه از پرداخت کامل حقوق و مزایای کارگران خوداری کرده و پس از گذشت ٩ ماه از تعویق پرداخت حقوق و دستمزد کارگران به هر کارگر مبلغ ٢٠٠ هزار تومان پرداخت کرده است.

به گفته یکی از کارگران این شرکت، افرادی که در این شرکت مشغول به کار هستند همگی به پول نیاز داشته و وضعیت زندگی آنها نامطلوب و وخیم می‌باشد و به دلیل تهدیدات کارفرمایان مبنی بر اینکه در صورت هر گونه اعتراض از کار اخراج می‌شوند، دست به اعتراض نزده، همچنین به دلیل نبود فرصت شغلی در جاهای دیگر، همچنان سکوت کرده‌اند.

به گفته این شهروند و کارگر شرکت سد چپرآباد اشنویه، آن دسته از کارگرهایی که به دلیل کمی دستمزد و تعویق در پرداخت حقوقشان، دست از کار می‌کشند، به جای دریافت حقوق چندین ماهه خود از سوی کارفرمایان این شرکت چک ٦ یا ٧ ماهه تحویل می‌گیرند.

قبلا نیز این شرکت بر عدم پرداخت دستمزد کارگران، بیشتر از ٢٠ کارگر شاغل را بدون دلیل و تنها بر اساس تصمیم کارفرما، اخراج کرده بود.

سد اشنویهچپرآباد با ارتفاع ٣٤ متر و حجم آب تنظیمی ١٣٠ میلیون متر مکعب، از سال ٨٢ آغاز و تاکنون افتتاح نشده است و بیشتر از ٤٠ کارگر در آن مشغول به کار هستند.