کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

درگیری نیروهای نظامی رژیم ایران با شهروندان کُرد، ده‌ها زخمی بر جای گذاشت

23:54 - 9 تیر 1394

کوردستان میدیا: نیروهای نظامی رژیم ایران پس از اعتراض‌ اهالی چند روستا در رابطه با ایجاد آلودگی هوا به دلیل تردد وسایل نقلیه معدن سنگ شاه‌نشین، آن‌ها را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز گذشته مورخه هشتم تیرماه ٩٤، بیش از ٥٠ تن از نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران به ساکنین روستاهای صوفی‌بله، تازآباد و ده بنیاد از توابع شهرستان مریوان حمله کردند.

طبق گزارشات رسیده، بی‌توجهی و اهمیت ندادن به سلامتی مردم توسط مالک معدن و ادامه روند کار خودروهای باری منجر گردیده تا اهالی روستاهای مجاور معدن حدود یک ‌ماه از عبور و مرور خودروها ممانعت کرده و مالک معدن سنگ نیز از آن‌ها شکایت و در نتیجه و حضور نیروهای رژیم، درگیری و ضرب و شتم شهروندان کُرد صورت گرفته است.

یک شهروند کُرد ساکن یکی از روستاهای مذکور به وب‌سایت کوردستان میدیا اعلام کرد: درگیری و ضرب و شتم مردم توسط نیروهای نظامی رژیم از ساعت ٩ صبح تا ٤ بعدازظهر طول کشیده است.

اغلب مصدمین این ضرب و شتم را زنان و کودکان تشکیل داده‌و متعاقبا به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

به گفته یکی از اهالی این روستا‌ها، در این درگیری ده‌ها تن از اهالی این روستا زخمی شده‌اند، اما اطلاع دقیقی از آمار زخمی شدگان نیروهای رژیم در دسترس نیست.

این شهروند کُرد در ادامه تاکید نمود که اگر آلودگی‌های ناشی از گرد و خاک که توسط خودروهای باربری این معدن سنگ ایجاد می‌شود، برطرف نشود، اعتراضات اهالی روستاهای صوفی‌بله، تازآباد و ده بنیاد ادامه خواهد داشت.

این معدن سنگ به معدن سنگ شاه‌نشین معروف است و در توابع سارال مریوان می‌باشد.