کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پزشک قانونی پیرانشهر در قبال تحویل جنازه دختر زندانی سیاسی کُرد وجه نقد مطالبه می‌کند

16:58 - 11 تیر 1394

کوردستان میدیا: مرخصی غیر منتظره محمد امین آگوشی زندان سیاسی کُرد از سوی مسئولان زندان برای تحویل جنازه دخترش از پزشک قانونی پیرانشهر صادر شد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز سه‌شنبه مورخه نهم تیرماه ٩٤، مسئولین زندان در هنگام خروج محمد امین آگوشی زندان سیاسی کُرد از زندان، به وی اعلام کرده‌اند که دخترش خودکُشی کرده و برای تحویل جنازه وی باید به پزشک قانونی پیرانشهر مراجعه کند.

کانی آگوشی ٢٢ ساله و دانشجوی سال چهارم دانشگاه، فرزند محمد امین آگوشی زندان سیاسی کُرد محبوس در زندان زاهدان است، وی در شهر پیرانشهر و با حلق آویز کردن، به زندگی خود پایان داده بود.

محمدامین آگوشی زندان سیاسی کُرد، علت خودکشی دختر خود را مشکلات روحی و مالی و عدم حضور پدر و مادرعنوان کرده است. بنا به گفته‌های این زندان سیاسی، دختر وی قبلا نیز اقدام به خودکشی کرده که به دلیل محبوس بودن از آن بی‌اطلاع بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، مسئولین پزشک قانونی پیرانشهر، تحویل جنازه دختر این زندانی سیاسی را منوط به حضور خود وی اعلام کرده بودند.

آقای محمد امین آگوشی زندان سیاسی کُرد که برای تحویل جنازه فرزندش به پزشک قانونی مراجعه کرده است، مسئولین پزشکی قانونی از تحویل جنازه دختر وی خودداری و برای انتقال جسد به ارومیه و انجام کالبدشکافی مبلغ ۵ میلیون تومان مطالبه کرده‌اند.

پیش تر در سال گذشته همسر این معلم بازنشسته زندانی به دلیلی فشارهای روحی به کُما رفته و پس از ۱ ماه بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های پیرانشهر درگذشت.

محمد امین آگوشی به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کُردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت و پس از ٧ ماه نگهداری در سلول انفرادی، در شعبه‌ی دوم دادگاه نظامی به اعدام از طریق تیرباران محکوم و حکم صادره در دیوان عالی تایید شد.
حکم این زندانی سیاسی کُرد پس از تجدید نظر به ١٠ سال حبس در تبعید تقلیل یافتە و هم‌اکنون در زندان مرکزی زاهدان در حال گذراندن دوران محکومیت خود می‌باشد.