کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیاتی از نمایندگان احزاب کردستان ایران از وزارت‌ امور خارجه فنلاند

00:21 - 12 تیر 1394

کوردستان میدیا: هیاتی از نمایندگان احزاب کردستان ایران، از هیات حقوق‌بشر بخش سیاسی و استراتژی وزارت امورخارجه فنلاند دیدار و از سوی مسئول بخش حقوق‌بشر این وزارتخانه مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز چهارشنبه دهم تیرماه ٩٤، به مناسبت نهمین سالگرد حبس محمدصدیق کبودوند، بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق‎بشر کردستان و به منظور رساندن صدای اعتراض مردم کُرد نسبت به سیاست‌های سرکوب‌گرانه رژیم اسلامی ایران به دولت فنلاند، هیاتی از نمایندگان احزاب کردستان ایران از بخش حقوق‌بشر وزارت امور خارجه فنلاند دیدار بعمل آوردند.

در این دیدار، دکتر نینا نردستروم مسئول بخش حقوق‌بشر وزارت امورخارجه، یانیا هاسینسون معاون رئیس کل بخش حقوق‌بشر ، آنماری فروبرگ مشاور سیاسی حقوق‌بشر و همچنین شنه رزابی نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در کشور فنلاند حضور داشتند.

نمایندگان احزاب کُردستان ایران، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی مفصل در رابطه با نقض حقوق‌بشر در ایران و کردستان، ترجمه قوانین رژیم اسلامی که براساس آن فعالان سیاسی و مدنی بازداشت و زندانی و اعدام می‌شوند و جزوه‎‌ای را در رابطه با سیستم رژیم اسلامی و مسئله کُرد در ایران به نمایندگان وزارت خارجه فنلاند ارائه دادند.

هیات نمایندگان احزاب کُردستان ایران،در رابطه با نقض‎ حقوق‌بشر، درخواست‌هایی را به وزارت خارجه فنلاند ارائه و از دولت مذکور خواستند تا از طریق روابط دیپلوماسی دو جانبه و از راه روابط سازمان‌‌های اروپایی ایران را وادار به عدم سرکوب و آزار و شکنجه فعالان سیاسی و مدنی کُرد کند.

همچنین از کشور فنلاند خواستار این شدند تا با در نظر گرفتن سیاست‌های خارجی خود جهت دفاع از حقوق‌بشر، تمام تلاش خود را جهت آزاد کردن محمدصدیق کبودوند رئیس سازمان حقوق‌بشر کردستان به کار گیرند.

هیات نمایندگی وزارت امور خارجه فنلاند ضمن ابراز خوشحالی از همکاری نیروهای سیاسی کُردستان، در رابطه با کار و فعالیت و سیاست‌های دولت فنلاند در ارتباط با وضعیت حقوق‌بشر در ایران توضیحاتی ارائه دادند و عنوان کردند که دولت فنلاند اهمیت زیادی برای حقوق‌بشر و توسعه جامعه مدنی قائل است.

این دیدار با ارائه پیشنهاداتی در رابطه با همکاری‌های آینده پایان یافت.