کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نماینده حزب دمکرات در پارلمان اروپا: پیشمرگه از تمامی راه‌های موجود جهت دفاع از ملت کُرد استفاده می‌کند

23:23 - 13 تیر 1394

کوردستان میدیا، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در پارلمان اروپا در کنگره سازمان ملت‌های بدون ‌دولت شرکت و در این کنگره اعلام کرده که نیروی پیشمرگه از تمامی راه‌های موجود از خود و ملت کُرد محافظت خواهند کرد.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز پنج شنبه مورخه یازدهم تیرماه ٩٤، دوازدهمین کنگره سازمان UNPOبا حضور هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی لقمان احمدی عضو کمیته مرکزی در پارلمان اروپا آغاز به کار کرد.

این کنگره از سوی فراکسیون جبهه آزادی اروپا در پارلمان اروپا و سازمان UNPOبرگزار و در نخستین روز کنگره سازمان UNPO، سمیناری درباره مسئله ملیت‌های بدون دولت جهان برگزار شد.

بحث‌های مورد گفتگو در این سمینار به مسئله دمکراسی و حق تعیین سرنوشت اختصاص یافته بود.

در بخش یکم کنگره چندین نمونه موفقیت‌آمیز جنبش ملت‌ها در چندین جای مختلف جهان مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه بحثی در رابطه با حق تعیین سرنوشت و فعالیت دیپلماسی ملت‌های بدون دولت مورد بحث قرار گرفت.

در بخش سوم ، وضعیت چند منطقه‌ی مختلف از جمله ایران و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بخش لقمان احمدی، مسئول روابط خارجه حزب دمکرات، مبحثی را در رابطه با وضعیت سیاسی و آسایش کردستان ایران و مبارزه ملت کُرد برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت به شرکت کنندگان در کنگره ارائه داد.

لقمان احمدی، ضمن ارائه مبحثی کلی در رابطه با وضعیت کنونی کردستان، بر این مسئله تاکید کرد که حق تعین سرنوشت، حق مسلم تمام ملیت‌های جهان است.

مسئول روابط خارجه حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ملت کُرد هرگز خواستار جنگ و درگیری نبوده گفت: همواره دشمنان ملت کُرد جنگ را بر آنها تحمیل کرده‌اند.

همچنین احمدی افزود: برای دستیابی به حق مشروع ملت‌مان، ما به تمامی راه‌های مبارزه متوصل شده و این را جزو حقوق هر ملت ستم دیده می‌دانیم که جهت حفاظت از کرامت خود از تمامی شیوه‌های مبارزه استفاده لازم را ببرند.

نماینده حزب دمکرات در ادامه سخان گفت: احتمال حمله نظامی و تحمیل جنگ بر ما و توسط رژیم ایران بالقوه است و در چنین وضعیتی نیروی پیشمرگه با تمام وجود از خود و ملت کُرد حفاظت خواهد کرد.

بخش پایانی این کنگره به بحث درباره چندین ملت که از طریق مبارزه به اهداف خود رسیده‌اند اختصاص یافت.