کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نماینده حدکا به عنوان عضو شورای رهبری UNPO برگزیده شد

18:21 - 14 تیر 1394

کوردستان میدیا: در آخرین روز از کنگره UNPO، علی عبدیل زاده نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در این سازمان، به عنوان عضوشورای رهبری سازمان ملیت‌های بدون دولت انتخاب شد.

به گزارش وب سایت کوردستان میدیا، روز گذشته مورخه سیزدهم تیرماه٩٤، سومین روز کنگره سازمان UNPO فعالیت‌های کاری خود را در پی گرفت.

بخش نخست این سمینار به بحث در رابطه با برنامه‌های کلی کنگره اختصاص یافته بود که از سوی شورای رهبری کنگره آماده و پس از بررسی، قطعنامه با اکثریت آرا تصویب شد.

این قطعنامه دارای چندین نکته مهم از جمله، پشتیبانی از تعیین حقوق سرنوشت ملیت‌های عضو سازمان UNPO، همچنین تخلیه سرزمین ملیت‌های اعضا این کنگره از نیروهای اشغالگر و پایان دادن به ملیتاریزه کردن مناطق ملیت‌های تحت ستم ایران بود، که در این کنگره به آنها رای داده شد.

9665.jpg

بخش دوم این کنگره به انتخابات رئیس و شورای رهبری اختصاص یافته بود که در آن ناصر بلیده‌ای، سخنگوی حزب مردمی بلوچستان، به عنوان رئیس سازمان UNPOانتخاب شد.

همچنین از حزب دمکرات کردستان ایران نیز دکتر علی عبدیل زاده به عنوان شورای رهبری سازمان UNPO کاندید و با رای اکثریت اعضا کنگره به عنوان عضو این هیات انتخاب گردید.