کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دادگاه سنندج، حکم فعال کارگری کُرد را به سه سال زندان افزایش داد

18:03 - 15 تیر 1394

کوردستان میدیا: فرزاد مرادی‎‎نیا فعال کارگری اهل سنندج، توسط دادگاه تجدیدنظر رژیم در این شهر به سه سال زندان محکوم شد.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، روز سه‎شنبه نهم تیرماه، دادگاه تجدیدنظر سنندج طی دادنامه‎ای، حکم فرزاد مرادی‌نیا فعال کارگری را از دو سال به ٣ سال حبس افزایش داده است.

این در حالی است که این فعال کارگری، یازده روز پیش در رابطه با حکم دادگاه انقلاب سنندج که به دو سال زندان تعریزی محکوم شده بود، اعتراض کرده که از سوی دادگاه تجدیدنظر این حکم به ٣ سال افزایش یافته است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‎های کارگری اعلام کرده است: فرزاد مرادی‌نیا از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر سنندج، به ٣ سال زندان محکوم شده و حکم وی از طریق اداره پست به درب منزل این فعال کارگری ارسال شده است.

این فعال کارگری به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‎های کارگری و تبلیغ علیه نظام به ٣ سال زندان محکوم شده است.

این شهروند کُرد، اتهامات وارده را رد کرده و این در حالی است که قاضی پرونده‎اش به وی اجازه دفاع از خود را نداده است.

پیشتر نیز، فرزاد مرادی‌نیا در شانزدهم آذرماه ۹۳، توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات سنندج، در منزل شخصی بازداشت و این نیروها تعدادی از وسایل شخصی وی را با خود برده بودند.

این فعال کارگری پس از ۲۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، یازدهم دی‌ماه ۹۳، با قرار وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد.

گفته می‎شود، این فعال کارگری از بیماری گوارشی رنج می‌برد و در وضعیت نامناسب جسمی قرار دارد.