کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جان کری نسبت به احتمال شکست مذاکرات اتمی هشدار داد

22:29 - 15 تیر 1394

کوردستان میدیا: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، علی‌رغم مذاکرات چند روزه میان گروه ١+٥ و رژیم ایران، نگرانی خود را از احتمال شکست مذاکرات اعلام و گفت، طرفین مذاکره‌کننده تا کنون به نتیجه دلخواه نرسیده‎اند.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است: به پایان مذاکرات نزدیک شده‎ایم و همزمان از احتمال شکست در مذاکرات خبر داد.

همچنین کری در نهمین روز از مذاکرات هسته‎ای میان کشورهای ١+٥ و ایران در وین اظهار داشت:وقت آن فرا رسیده است تا مسئله مذاکرات هسته‎ای را قطعی نموده و لازم است ایران نیز در این رابطه همکار باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به سخنان ظریف وزیر امور خارجه رژیم ایران که گفته بود دو طرف مذاکراه کننده خیلی به هم نزدیک هستند، اعلام کرد:احتمال هر نوع اقداماتی در مذاکره وجود دارد.
کری هشدار داده است: اگر با ایران به توافق کامل نرسیم با اطمینان میز مذاکره را ترک خواهیم کرد.

پیشتر نیز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده بود: اگر ایران حاضر به توافق نباشد، میز مذاکره را ترک خواهند کرد.
از دیگر سو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود: کشورهای غربی نباید به ایران این اجازه را بدهند که به سلاح اتمی‎ دست یابد.

نتانیاهو در حالی که ایران را به داعش تشبیه کرده بود، گفته بود: با تمام توان خود مانع توافق هسته‎ای گروه ١+٥ و ایران می‎شویم، همچنین دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی‎ را غیرممکن می‎سازیم.