کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هیاتی از نمایندگی حزب دمکرات در سوئد از حزب سوسیالیست کردستان دیدار کرد

22:58 - 16 تیر 1394

کوردستان میدیا: هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی رستم جهانگیری با هیاتی از حزب سوسیالیت کردستان (ترکیه) در استکهلم سوئد دیدار کردند.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، روز شنبه سیزدهم تیرماه، هیاتی از کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در سوئد به سرپرستی رستم جهانگیری، عضو دفتر سیاسی و مسئول کمیسیون سیاسی نظامی حزب دمکرات کردستان ایران، از حزب سوسیالیست (ترکیه) دیدار بعمل آورد.

در این دیدار، هیات حزب با کوان آمدی مسئول سازمان کومار و سالح دمیر نماینده حزب سوسیالیست کردستان در استکهلم دیدار کردند.

در این نشست، رستم جهانگیری سخنانی را در رابطه با حمله یکجانبه حزب کارگران کردستان به پیشمرگه‎های حزب دمکرات کردستان ایران و تنش و درگیری میان پیشمرگه‎های حزب دمکرات کردستان ایران و پ .ک.ک و شهادت قادری کریمی ایراد نمود.

جهانگیری، در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر چند حزب دمکرات تلاش کرد تا این درگیری‎ها روی ندهد و اسلحه فرزندان کُرد مقابل همدیگر قرار نگیرند، اما با نهایت تاثر این واقعه روی داد، در حال حاضر نیز نشست‎های میان دو طرف ادامه دارد و امیدواریم این نشست‎ها نتیجه مثبتی را درپی داشته باشد.

این عضو دفتر سیاسی در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات اخیر ترکیه اشاره و موفقیت ملت کُرد را در این انتخابات پراهمیت خواند.

رستم جهانگیری در ادامه به بحث در مورد فعالیت و شیوه کنونی عملکرد نمایندگان کُرد در نهادهای دولتی ترکیه پرداخت و فرصت بدست آمده را به نفع جنبش ملی کُرد در این بخش کردستان دانست.