کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فشار نهادهای امنیتی و قضایی بر دانشجویان کُرد ادامه دارد

15:50 - 17 تیر 1394

کوردستان میدیا: با گذشت ٢١ روز از بازداشت یک فعال دانشجویی کُرد اهل شهر سنندج، هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست.

به‌گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، در ادامه فشار نهادهای امنیتی بر دانشجویان کُرد در دانشگا‎ه‎های ایران و کردستان، کاوه خسروی کردستانی دانشجوی مقطع کارشناسی پیام نور سنندج، روز بیست و هفتم خردادماه ٩٤، به اداره اطلاعات شهر سنندج احضار و بازداشت شده و تاکنون سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کاوه خسروی کردستانی دانشجوی کُرد از مدرسین زبان کُردی انجمن فرهنگی و ادبی هاوری هه‎‎ورام و دبیر سابق انجمن گفتگوی فرهنگ‎ها بوده است.

آژانس خبررسانی کُردپا در این‌باره منتشر کرده، تاکنون دلیل بازداشت این دانشجوی کُرد از سوی نیروهای اطلاعاتی معلوم نشده است.

در همین رابطه و به گزارش این آژانس، ریبوار کامرانی‎‎پور، فعال دانشجویی کُرد اهل مریوان که به اتهام تبلیغ علیه نظام و خروج غیر قانونی از مرز از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ١٨ ماه زندان تعزیری محکوم شده بود، جهت گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی مریوان انتقال یافت.

وی نوزدهم آذرماه سال گذشته، پس از معرفی خود به اداره اطلاعات سنندج و به مدت ٣ ماه در ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج در بازداشت بسر ‌برده بود.

این فعال دانشجویی کُرد، پس از سه ماه بازداشت با تودیع وثیقه سنگین و موقتا از زندان آزاد شد.

ادامەی روند نقض حقوق بشر در ایران و بەویژە کردستان و همچنین فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها درحالیست که روحانی با وعدەی بهبود وضعیت حقوق بشر و بهبود وضعیت دانشگاه‌ها بە عنوان رئیس جمهور رژیم ایران انتخاب گردید.