کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیات مشترک حزب شیوعی و زحمتکشان کردستان از دفتر سیاسی حدکا

22:30 - 18 تیر 1394

کوردستان میدیا: هیاتی متشکل ازحزب شیوعی کردستان و حزب زحمتکشان کردستان(عراق) از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار کردند.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، روز گذشته مورخه هفدهم تیرماه ٩٤، هیاتی از حزب شیوعی کردستان به سرپرستی کاوه محمود معاون دبیرکل این حزب و بهمن حسین عضو شورای رهبری حزب زحمتکشان کردستان عراق از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار و از سوی هیات حزب به سرپرستی مصطفی هجری دبیرکل حزب مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار، این هیات مشترک بحث سیاسی در رابطه با وضعیت کُرد و مسئله قانون اساسی در اقلیم کردستان و قانون ریاست اقلیم کردستان را ارائه دادند و نظر و پیشنهادات خود را در رابطه با این موضوعات بیان کرده و راه حل آن را در توافق کلی دانسته و بر این باور بودند که سیستمی سکولار، مدنی و دمکرات می‌تواند از دستاوردهای جنبش ملی کُرد محافظت کند و می‌توان با سیاستی واقع‌بینانه و در نظر گرفتن تمامی اقلیت‎های اقلیم کردستان گام مثبتی در راستای این مسئله برداشت.

در بخش دیگری از این دیدار، سخنانی در رابطه با وضعیت کردستان ایران و روند مذاکرات کشورهای ١+٥ با رژیم ایران و تاثیرات این مسئله بر روند سیاسی و اپوزسیون ایران ارائه گردید.

در همین رابطه، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، به جنبه‎های مثبت و منفی این توافق اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات رژیم اسلامی ایران با جامعه بین‎المللی تنها در رابطه با مسئله هسته‎ای نمی‎باشد، امکان دارد که تحریم‎ها و فشارهای اقتصادی رژیم ایران را ناچار به توافق در مذاکرات کند، زیرا این تحریم‎ها وضعیت اقتصادی ایران را دچار بحران کرده و این توافق تنها جهت عبور از این وضعیت نامناسب می‎باشد.

در این دیدار دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران عنوان کرد: مسئله‎ی حقوق بشر، سیاست همکاری با تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورها و موضوعات دیگر در خاورمیانه که از سوی رژیم اسلامی ایران سازماندهی می‎شود از تهدیدات رژیم اسلامی بر امنیت منطقه به شمار می‎آیند.

در این دیدار، وضعیت احزاب سیاسی کردستان ایران و تحرکات سیاسی و نظامی حزب دمکرات کردستان ایران مورد بحث قرار گرفت و حزب شیوعی و زحمتکشان کردستان عراق این فعالیت‌ها را پراهمیت توصیف کردند و سخنانی را درباره نقش موثر حزب بر وضعیت سیاسی کُرد و همکاری حزب با مبارزین بخش‎های دیگر کردستان ایراد کردند.

دو حزب شیوعی و زحمتکشان کردستان عراق حمایت سیاسی خود را از مبارزات ملت کُرد در کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان ایران اعلام نمودند.