کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نماینده کنگره آمریکا: زمان استفاده از گزینه نظامی علیه ایران فرا رسیده است

18:02 - 19 تیر 1394

کوردستان میدیا: یکی از نمایندگان کنگره آمریکا بیاننامه‎ای را خطاب به دولت اوباما منتشر کرده است و در آن خواسته است که مذاکرات میان رژیم ایران و گروه ١+٥ پایان یابد.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، جان بنر عضو کنگره و سخنگوی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بیاننامه‌ای خواستار استفاده از گزینه نظامی در برخورد با رژیم ایران شد.

در حالی که مذاکرات اتمی میان ایران و کشورهای ١+٥ در وین ادامه دارد، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که برای رسیدن به توافق تا ابد مذاکره نخواهند کرد.

جان بنر پس از اینکه عصر روز پنج‎شنبه، کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه آمریکا برگزار گردید، در بیاننامه‎ای اعلام کرده است: نگران است که دولت اوباما حاضر به پذیرش یک معامله بد باشد. او گفت، به نظر می‌رسد که رئیس جمهور و مذاکره‌کنندگان در مقابل ایران قوی ظاهر نشده‌اند.

بنر افزود: رژیم ایران تا کنون برنامه هسته‎ای خود را متوقف نکرده است و کشورهای ١+٥ به طور مداوم در حال فرصت دادن به رژیم ایران بوده‎اند.

این نماینده کنگره اعلام کرده است: رژیم ایران یک تهدید جهانی است، ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. و من فکر می‌کنم این رویا که رژیم ایران با ما در عراق، یمن و سوریه همکاری خواهد کرد، به فنا رفته است.

بنر در این بیاننامه خود بر پایان بخشیدن به مذاکرات و حمله نظامی به سایت‌های هسته‎ای ایران تاکید نموده است.

گفتگو بین نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ که تا ساعات اولیه بامداد روز جمعه، ۱۹ تیرماه، ادامه داشت و بدون دستیابی به نتیجه نهایی متوقف شد، اما دو طرف همچنان بر ادامه این مذاکرات تاکید داشته‌اند، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در سخنان شامگاه پنجشنبه خود گفت که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای دستخوش شتابزدگی نمی‌شوند هر چند، به گفته او، طرف‌های مذاکره با ایران تا ابد هم در انتظار دستیابی به توافق نمی‌مانند.