کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اسیدپاشی در بوکان چهار قربانی گرفت

23:05 - 24 تیر 1394

کوردستان میدیا: یک زن و سه دختر جوان در شهرستان بوکان مورد حمله اسید پاشی قرار گرفته‎اند و در نتیجه مصدوم گردیدند.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، شب گذشته مورخه بیست و سوم تیرماه ٩٤، در بلوار کردستان شهر بوکان، یک زن و سه دختر جوان در حین پیاده روی مورد حمله اسیدپاشی از سوی افراد ناشناش قرار گرفتند و به شدت مجروح شده‌اند

هویت یکی از افرادی که مورد حمله اسید پاشی قرار گرفته، سوسنه اسماعیل نژاد ٢٤ ساله دانشجوی رشته عمران اعلام شده که از ناحیه پشت در اثر اسیدپاشی مصدوم شده است.
سوسنه یکی از فعالان فرهنگی و از مسئولان کتابخانه مانگ در شهر بوکان می‎باشد.

9747.jpg
سوسنه اسماعیل نژاد

به گفته یک منبع مطلع ، سوسنه از سوی سرنشینان یک خودروی پراید مورد حمله اسید پاشی قرار گرفته است، همچنین یکی دیگر از کسانی که مورد حمله اسید پاشی قرار گرفته همسر شورش فیضی‎نژاد فرزند هنرمند رشید فیضی‎نژاد بوده است.

همچنین در این حادثه دو دختر دیگر که فرزند محمود معروفی و خواهر بوده‎اند، مورد حمله اسیدپاشی در بلوار کردستان شهر بوکان قرار گرفته‎اند.

سوسنه خواهر علی اسماعیل‌نژاد یکی از فعالان سیاسی خارج از کشور است که چندین بار از سوی نیرهای رژیم به دلیل فعالیت‎های سیاسی برادرش تحت فشار و تهدید قرار گرفته و احتمال می‎رود این اسید پاشی توسط نیروهای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته باشد.

در همین رابطه اواسط مهرماه سال جاری و پس از اعلام لزوم فراتر رفتن امر به معروف و نهی از منکر از تذکر لسانی و استفاده از خشونت و اجبار در این زمینە از سوی مقامات رژیم، موج اسیدپاشی به صورت دختران و زنان در اصفهان آغاز گردید.

پیشتر یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، افزایش موضوع اسیدپاشی را دلیل پرداختن بیش از اندازه رسانه‌ها دانسته و اعلام کرده بود که در سال گذشته ٣٠٠ مورد اسیدپاشی در ایران روی داده است.