کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برگزاری سمیناری به مناسبت ٢٢ تیرماه در فنلاند

15:36 - 25 تیر 1394

کوردستان میدیا: سمیناری به مناسبت ٢٢ تیرماه برای رستم جهانگیری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران برگزار شد.
به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، روز شنبه مورخه بیستم تیرماه ٩٤، کمیته حزب دمکرات کردستان ایران در کشور فنلاند، به مناسبت بیست و ششمین سالگرد شهادت دکتر قاسملو و همراهانش، سمیناری در شهر تورکو با حضور رستم جهانگیری، نمایندگان احزاب و سازمان‎های سیاسی و مدنی برگزار گردید.

این مراسم با سرود ملی ای رقیب و چند دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهیدان راه آزادی کُردستان آغاز گردید.

در این سمینار پیام کمیته حزب دمکرات در فنلاند، از سوی حیدر کاکازاده قرائت شد. در ادامه سمینار مجید حقی، نویسنده کتاب قاسملو، مانیفیستی سیمای انسانی رهبری به معرفی کتاب خود پرداخته و سخنانی را در این رابطه ایراد نمود.

بخش دیگری از این سمینار به سخنان رستم جهانگیری اختصاص یافته بود، این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران ضمن اشاره به شخصیت شهید دکتر قاسملو، به بخشی از دیدگاه و نظرات وی پرداخت.

جهانگیری در ادامه سخنان خود افزود: برای دکتر قاسملو آشکارا بود که (حکومت انقلابی) در ایران نمی‎تواند انقلابی باشد، نمی‎تواند دمکرات و دمکراتیک باشد، نمی‎تواند حق ملیت‎های دیگر در ایران را محقق سازد.

این عضو دفتر سیاسی ضمن اشاره به مبارزه و تلاش‎های دکتر قاسملو، به تاثیرات روابط این رهبر فرهیخته در سطح جهان پرداخته و عنوان کرد: ایشان تمام تلاش خود را برای اینکه توجه دنیا را به سوی مبارزه حق‌طلبانه ملت کُرد جلب کند، انجام داد و در این کار نیز موفق بوده است.
پیام‎های که به دست مجریان این سمینار رسیده بودند، عبارتند از:
پارت دمکرات کردستان
فدراسیون جمعیت کُردها
اتحادیه زنان دمکرات کردستان ایران
کمیته حزب کومله کردستان ایران در فنلاند
حزب کومله زحمتکشان کردستان در فنلاند

رستم جهانگیری در ادامه سفر خود به فنلاند با اعضا و هواداران حزب در این کشور دیدار کرد.

این عضو دفتر سیاسی جهت بحث و بررسی مسائل تشکیلاتی و داخلی و همچنین اهمیت دادن به سخنان و نظرات اعضای حزب، از نزدیک با اعضا و هواداران حزب دمکرات در فنلاند دیدار بعمل آورد.

جهانگیری در این دیدار سخنانی در رابطه با آخرین تحولات کردستان و به ویژه حزب دمکرات به شرکت‎کنندگان ارائه و سپس هر یک از شرکت‎کنندگان نظرات خود را در این رابطه بیان کردند.