کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

استمرار کشته شدن کولبران کُرد بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم ایران

16:14 - 29 تیر 1394

کوردستان میدیا: شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران در مناطق مرزی ایران و ترکیه، کشته شدن دو کولبر کُرد را در پی داشت.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، چند روز قبل در نتیجه حمله غافلگیرانه نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران در منطقه مرزی میان ترکیه و ایران دو کولبر کُرد، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم کشته شدند.

هویت این دو کولبر کُرد آرام شاهین نژاد ١٩ ساله فرزند کاظم اهل روستای پسان از توابع منطقه ترگور ارومیه و صفی‎الدین یوسفی بانی ١٧ساله اهل روستای بانی از توابع منطقه ترگور اعلام شده است.

آژانس کُردپا در این‌باره اعلام کرد: شلیک گلوله توسط نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران بدون اخطار قبلی و با هدف گیری مستقیم به سمت کولبران صورت گرفته است.

نبود کارخانه، کارگاه، فرصت شغلی و منابع استاندارد بدست آوردن درآمد، دلایلی هستند که مردم مناطق مرزی به ناچار برای تامین امرار معاش خود به این نوع کسب درآمد پر خطر روی می‌برند.

رواج کسب درآمد کولبری در مناطق مرزی ایران و عراق و نبود هیچ فرصت شغلی، مردم این منطقه را وادار نموده تا از این طریق معیشت روزانه زندگی خود را تامین کنند. روزانه و در همین راستا، بسیاری از کولبران قربانی این حالت اجباری شده و همچنان این روند ادامه دارد.

با استناد به آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز سال جاری تاکنون ٢٥ کولبر کُرد براثر شلیک نیروهای نظامی رژیم اسلامی ایران کشته و زخمی شده‌اند که از مجموع این آمار، ١٤ کولبر جان باخته و ١١ کولبر دیگر زخمی شده‌اند.