کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

امروز محاکمه عاملین پرونده اسید پاشی در بوکان آغاز می‌شود

17:10 - 29 تیر 1394

کوردستان میدیا: اولین جلسه محاکمه متهمین پرونده اسید پاشی با حضور قربانیان این حادثه در دادگاه شهر بوکان برگزار می‎شود.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده عاملین اسید پاشی که در شامگاه سه‎شنبه مورخه بیست وسوم تیرماه ٩٤، در بلوار کردستان شهر بوکان صورت گرفته بود، امروز برگزار خواهد شد.

دادگاهی متهمان اسید پاشی شهر بوکان در حالی است که بستگان نزدیک خانواده قربانیان حادثه اسید پاشی، بر دست داشتن مراکز امنیتی رژیم اسلامی ایران و امنیتی بودن این اقدام تاکید دارند.

در همین رابطه ایوب آذین‎پور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بوکان، در خصوص دستگیری متهمان اسید پاشی شهر بوکان اعلام کرده بود که متهم به هیچ تشکل یا گروهی وابستگی نداشته و تنها مصرف کننده قرص‎های روان‎گردان بوده است.

در رابطه با این اقدام، مسئولین رژیم اسلامی ایران از بازداشت٣ متهم خبر می‎دهند.

به گفته یک منبع مطلع ، در این حادثه ٧ شهروند زن بوکانی در معرض اسید پاشی قرار گرفته بودند که تنها به ٤ تن از آنها جراحات جسمی وارد آمده و مانتو و روسری ٣ تن دیگر از آنها بر اثر پاشیدن اسید سوخته است.

یکی از قربانیان حادثه اسید پاشی اخیر شهر بوکان سوسنه خواهر علی اسماعیل‌نژاد یکی از فعالان سیاسی خارج از کشور است که چندین بار از سوی نیرهای رژیم به دلیل فعالیت‎های سیاسی برادرش تحت فشار و تهدید قرار گرفته و احتمال می‎رود این اسید پاشی توسط نیروهای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته باشد.

در این حادثه، سوسنه از ناحیه شانه و پشت دچار مصدومیت شده است. همچنین سه زن دیگر که یکی از آنها همسر شورش فیض‌نژاد فرزند هنرمند رشید فیض‌نژاد و دو دختر دیگر فرزند محمود معروفی، مصدوم گردیدند.

پس از حادثه اسیدپاشی در بوکان، تجمعی مسالمت‌آمیز بنا به فراخوان فعالان حقوق زنان در فضایی امنیتی در مقابل فرمانداری و فلکه فرمانداری بوکان برگزار گردید و منجر به دستگیری ٧ نفر از معترضان از سوی نیروهای نظامی رژیم ایران شده بود و بعد از چند ساعت بازداشت، آزاد شده بودند.