کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بحرین هر گونه دخالت رژیم ایران در امور داخلی خود را محکوم می‎کند

17:54 - 2 مرداد 1394

کوردستان میدیا: وزیر کشور بحرین رژیم ایران را به اشاعه مواضع ستیزه جویانه، راه اندازی حملات رسانه‎ای گمراه کننده و قاچاق مواد منفجره، اسلحه و مهمات به کشور بحرین محکوم کرد.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، شیخ راشد آل خلیفه وزیر کشور بحرین رژیم ایران را به دخالت در امور داخلی کشور بحرین از جمله راه اندازی اردوگاه‎هایی جهت آموزش تروریست‎ها و اقداماتی همچون کمک مالی و تسلیحاتی گروه‎های تروریستی در راستای به خطر انداختن امنیت داخلی بحرین متهم کرد.

وی در سخنان خود ضمن اینکه بر ادامه بهبود روابط خود با رژیم ایران تاکید کرده است و رژیم ایران را به دخالت در امور داخلی و اقدام به کمک مالی و تسلیحاتی به تندروها متهم کرده است.

قبلا نیز رژیم اسلامی ایران از سوی رئیس‌جمهور یمن به پشتیبانی از حوثی‌ها محکوم شدە بود.

در همین رابطه، طرحی از سوی برخی نمایندگان مجلس رژیم ایران در حال تهیه است که بر پایه آن به شبه نظامیان غیر ایرانی که در راستای منافع این کشور در مناطق مختلف جهان می‌جنگند و همچنین به کسانی که برای رژیم اسلامی، فعالیت جاسوسی می‌کنند، تابعیت ایرانی داده شود.

هم اکنون و با شدت گرفتن بحران‌ها و نبردها در عراق و سوریه، ایران شمار بیشتری از اتباع کشورهای مختلف از جمله، عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان را به سود خود بسیج کرده تا هم در عملیات نظامی به سود جمهوری اسلامی حضور یابند و هم به فعالیت‌های جاسوسی بپردازند.
رژیم ایران هموارە با تداخل در امور دیگر کشورهای منطقە در راستای منافع خود قدم برداشتە است و بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بر این باور هستند که رژیم ایران از اصلی‌ترین عوامل بەوجودآمدن بحران کنونی منطقە می‌باشد.

دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقە و حمایت از رژیم بشار اسد و گروه‌های تروریستی منطقە باعث شدە است که این رژیم هم‌اکنون در جهان به عنوان بزرگترین حامی مالی تروریسم شناختە شود.

با آغاز اعتراضات شیعیان به مقولەی حکمرانی در این کشور، رژیم ایران حمایت خود را از آن‌ها اعلام و در مقابل، بحرین و کشورهای عربی، رژیم ایران را به دخالت در امور داخلی بحرین محکوم کردند.