کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٦ میلیون نفر بدون درآمد در ایران وجود دارد

15:56 - 3 مرداد 1394

کوردستان میدیا: علی‌رغم وعده مسئولان و نهادهای مرتبط رژیم اسلامی ایران در رابطه با کاهش فقر و بیکاری، این بحران گریبانگیر بیش از ١٢ میلیون نفر در ایران شده اشت.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۲ میلیون نیازمند در ایران خبر داده است، که از این تعداد نیازمند شش میلیون نفر تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

رحماندوست، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به آمارهای منتشر شده از میزان فقر در ایران، آمار مردم فقیر در ایران را ١٢ میلیون نفر اعلام کرده است و گفته است: ١٠ درصد شهرنشینان و ۱۸ درصد روستاییان جز افراد فقیر جامعه هستند.

پیشتر نیز، مراکز آماری رژیم اسلامی ایران اعلام کرده بود، آمار بیکاری در سه ماهه نخست ٩٤ نسبت به دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که بسیاری از آمارهای منتشره از سوی رژیم ایران بیانگر خط فقر خشن می‌باشند چرا که میزان فقر در ایران بسیار بالاتر از آمارهای اعلام شدە می‌باشد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی توسعە انسانی کشور ایران در بین کشورهای جهان رتبە هفتادوپنجمین را دارد.

به گفته شماری از کارشناسان، دلایل گسترش فقر در ایران را می‎توان کمک‎های مالی رژیم ایران به رژیم بشار اسد، میلیشیای حزب‎الله، حوسی‎ها و شماری از گروه‎های میلیشیایی عراق نام برد.

تحریم‌ها بر وضعیت اشتغال، بیکاری، تورم، گرانی و سرانه درآمد خانوادەهای ایرانی تاثیرات مخربی گذاشته و آمار بیکاری را به شدت افزایش دادە و این نیز باعث کاهش درآمد خانوار و کاهش قدرت خرید آن‌ها شدە است.

با توجه به آمارهای رسمی رژیم ایران که از سوی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی منتشر می‌شوند، استان‌های کردستان ایران از جمله ایلام، کرمانشاه، کردستان و ارومیه از بیکارترین استان‌های ایران محسوب می‌شوند.