کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات مهاباد به زندان منتقل شد

14:39 - 5 مرداد 1394

کوردستان میدیا:با گذشت ٨٠ روز بی‎خبری از سرنوشت امید دباغچی مکری یکی از معترضان اعتراضات اخیر مهاباد، وی به زندان مهاباد انتقال داده شده است.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، هفته گذشته، امید دباغچی مکری پس از دو ماه ونیم بازداشت و بی‌خبری به زندان مهاباد انتقال داده شده است و این در حالی است که هنوز از اتهامات وارده و روند بازپرسی وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

پس از تجمع اعتراضی شهروند کُرد در مهاباد در اعتراض به مرگ مبهم فریناز خسروانی کارمند هتل تارا ، معترضان با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو و در نهایت منجر به دستگیری ده‌ها نفر از معترضین شد.

امید دباغچی مکری کارشناس و مهندس کامپیوتر اهل مهاباد یکی از بازداشت‌شدگانی است که در تجمعات اعتراضات مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران در اردیبهشت ماه ٩٤، به منزل امید دباغچی مکری مراجعه و وی را بازداشت و برخی وسایل و کامپیوتر شخصی وی با خود برده‌اند.

بنا به آخرین خبر و گزارشات منتشره در رابطه با اعتراضات شهر مهاباد، بالغ بر ١٥٠ نفر از معترضان بازداشت شده‎اند که دادگاه رژیم اسلامی ایران برای آزادی چند نفر از این بازداشت شدگان وثیقه ٥٠ میلیون تومان را در نظر گرفته‎ است.

روز پنج‌شنبه مورخه هفدهم اردیبهشت‌ماه ٩٤، شهروندان کُرد به منظور اعتراض به مرگ فریناز خسروانی در مقابل هتل تارا مهاباد اقدام به تجمع اعتراضی نمودند که این تجمع مسالمت‌آمیز از سوی نیروهای نظامی و امنیتی رژیم اسلامی ایران مورد یورش قرار گرفته و به خشونت گراییده شد.