کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آتش‌سوزی در جنگل‎های سردشت و ثلاث‌باباجانی

17:12 - 7 مرداد 1394

کوردستان میدیا: طی چند ماه گذشته مراتع و درختان مناطق جنگلی کردستان به طور مداوم دچار آتش سوزی شده و در آخرین حالت از این آتش‌سوزی‎ها، مناطق جنگلی سردشت و ثلاث‌باباجانی در آتش سوختند.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، روز گذشته مورخه ششم مردادماه ٩٤، جنگل‎ها و مراتع کوهستانی آلان از توابع شهرسردشت آتش گرفت و بر اثر این آتش‌سوزی خسارت زیادی به محیط زیست این منطقه وارد آمده است.

به گفته یک منبع مطلع، احتمال دارد که این آتش سوزی از سوی فرد یا افرادی فرصت طلب در شیخ سور، گرویس و رزگه صورت گرفته باشد.

این آتش سوزی با تلاش و همکاری ساکنین بومی روستاهای اطراف و پس از ٣ ساعت کنترل گردید.

چند روز پیش نیز، جنگل و مراتع کوهستان بمو در ثلاث باباجانی از توابع کرمانشاه دچار آتش‌سوزی شده و به همین دلیل مساحت زیادی از طبیعت و مراتع این منطقه از بین رفته است.

این آتش سوزی همانند آتش سوزی سردشت از سوی اهالی بومی منطقه و فعالان محیط زیست کنترل شده بود.

سالانه مساحت زیادی از جنگل‎ها، پوشش گیاهی و مراتع استان‎های کردستان ایران به دلیل عوامل انسانی و سهل‎‎انگاری و گرما در آتش می‎سوزد.

سالانه بخش عمده‌ای از جنگل‌ها و مراتع کردستان به ویژه مناطق مرزی آتش گرفته، اما مسئولان رژیم ایران هیچ اقدامی جهت پیشگیری از این معضل انجام نمی‌دهند.

به آتش کشیدن جنگل‌های غرب کشور و به طور مشخص کُردستان، عموما جنبه امنیتی داشته و نیروهای رژیم اسلامی ایران به دلیل هرآنچه هراس از قابلیت تهدید امنیتی مناطق مزبور عنوان می‌کنند، به صورت غیر رسمی و همواره در حال تخریب جنگل‌های آن نواحی می‌باشند.