کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران واکنش مولانا عبدالحمید را درپی داشت

15:31 - 8 مرداد 1394

کوردستان میدیا: مولانا عبدالحمید روحانی سرشناس اهل سنت در ایران، تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران را اقدامی در راستای خشنودی افراد تنگ‌نظر، کوتاه‌بین و افراطی دانست.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان طی نامه‌های جداگانه به رهبر رژیم اسلامی ایران و حسن روحانی ، نسبت به تخریب نمازخانه اهل سنت در منطقه پونک تهران اعتراض کرد.

امام جمعه اهل سنت در زاهدان در متن نامه خود به عدم دسترسی شهروندان اهل سنت تهران به مسجد اشاره کرده و تخریب نمازخانه اهل سنت تهران را به دور از انتظار جامعه اهل سنت ایران دانست.

نمازخانه اهل سنت تهران صبح روز چهارشنبه هفتم تیرماه، پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه اهل سنت در پونک و گرفتن تلفن همراه امام جماعت این نمازخانه مولوی عبیدالله موسی‎زاده و تفتیش منزل وی، این نمازخانه توسط نیروهای شهرداری، با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی رژیم اسلامی ایران تخریب گردید.

پیشتر نیز تنها نمازخانه اهل سنت درمنطقه پونک تهران، توسط نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران پلمپ شده بود و پس از پلمپ این نمازخانه نمازگزاران اهل سنت اجازه برگزاری نماز جمعه و عیدین را در این نمازخانه نداشتند.

طی چند سال اخیر، مقامات امنیتی و قضائی رژیم اسلامی ایران از افزایش گرایش به مذهب اهل سنت در بین شهروندان ابراز نگرانی كرده و برای جلوگیری از گسترش این مذهب افراد بازداشت شده را با اتهامات واهی، همچون ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای عربی، نشر اندیشه وهابیت و بر هم زدن امنیت كشور محاكمه كرده‌اند.

نیروهای اطلاعاتی رژیم، با تحت فشار قرار دادن علمای دینی اهل سنت در تلاش هستند تا از ابراز و افشای مشکلات عدیده سیستماتیک رژیم بر پیروان این مذهب، جلوگیری کنند.