کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

‎شرکت هیاتی از حزب دمکرات در دومین سالیاد درگذشت شادروان فلک‎الدین کاکه‎ای

18:09 - 10 مرداد 1394

کوردستان میدیا: هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران در مراسم سالیاد درگذشت شادروان فلکه‎الدین کاکه‎ای ادیب و تاریخ شناس نامی کُرد که در شهر اربیل برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش وب‎سایت کوردستان میدیا، روز پنج شنبه مورخه هشتم مردادماه ٩٤، به مناسبت سالیاد درگذشت فلکه‎الدین کاکه‎ای شخصیت روشنفکر کُرد، مراسمی در شهر اربیل برگزار شد.

در این ویژه مراسم یادبود، هیاتی از حزب دمکرات کردستان ایران با سرپرستی محمد نظیف قادری، عضو دفتر سیاسی حزب حضور پیدا کردند.
در بخشی از این مراسم پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران به مناسبت دومین سالیاد درگذشت این شخصیت نامی قرائت گردید.

هیات حزب دمکرات در حاشیه این مراسم با برخی از جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی و روشنفکری دیدار بعمل آوردند.

متن پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران که در این مراسم قرائت گردید عینا در پی می‎آید:

گردانندکان محترم!
شرکت کنندگان ‎ارجمند!
خانواده محترم فلک‎الدین کاکه‎ای!

با درود و سلام
با دلی پر از وفا و تعهد به نام دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در این ویژه مراسم، سلام بی پایان خود را تقدیم جان پاک زنده‎یاد مبارز راه آزادی و سرافرازی کُرد و کردستان، جناب آقای فلک‎الدین کاکه‎ای و خانواده سربلند و میهن دوست وی و همچنین دوستدارانشان در حزب دمکرات کردستان تقدیم می‎کنیم.

عزیزان!
پرداختن به شخصیت سیاسی و روشنفکری بزرگ‎مرد و نابغه و مبارز خستگی ناپذیر و پیشمرگه روزهای سخت میدان جنبش آزادیخواه کردستان در مراسمی کوتاه مدت نمی‎تواند گویای ویژگی‎های خاص و منحصر به فرد فلک‎الدین کاکه‎ای در سطح تاریخ پر افتخار ایشان باشد.
این برای تلاشگران راه سرافرازی کُرد اهمیت داشته که با حفظ ارزش سیاسی و ملی و ادیبانه زنده یاد مبارز ملت‌مان، به مبارزات ایشان ارج نهند.

ما در این مراسم یکبار دیگر مبارزه و مقاومت این سیاستمدار میهن دوست را ارج نهاده و امید به سربلندی راه ایشان که خدمت به اهداف ملی ملت کُرد بوده را آرزومندیم.

سلام و درود بر زنده یاد فلک‎الدین کاکه‎ای
محمد نظیف قادری
عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و سرپرست هیات شرکت کننده در مراسم

٨ مردادماه ١٣٩٤ خورشیدی
٣٠ جولای ٢٠١٥ میلادی