کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

با تغییر وضعیت حبس محمدصدیق کبودوند مخالفت گردید

22:26 - 12 مرداد 1394

کوردستان میدیا: دادستانی تهران با تغییر وضعیت حبس محمدصدیق کبودوند، بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان مخالفت نمود.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، دادستانی تهران با درخواست رئیس زندان اوین برای تغییر وضعیت حبس کبودوند و تبدیل آن به آزادی با قید مشروط مخالفت کرده است.

رئیس زندان اوین اواخر ماه گذشته از دادستانی تهران درخواست کرده بود تا در رابطه با تغییر وضعیت حبس محمدصدیق کبودوند به آزادی به‌صورت مشروط تصمیم‌گیری و اقدام کند.

وب‌سایت سازمان دفاع از حقوق‌بشر کردستان به نقل از یک منبع موثق اعلام کرده است: در پاسخ به این درخواست، دادستانی تهران به تاریخ ۶ مرداد ۹۴ جوابیه‌ای کوتاه بدین مضمون خطاب به رئیس زندان ارسال کرده است، با درخواست شما در خصوص آزادی بصورت مشروط محکوم محمدصدیق کبودوند مخالفت می گردد.

محمد صدیق کبودوند، مورخه ١٠ تیر ١٣٨٦ شمسی بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل سازمان حقوق بشر کردستان به ١٠ سال زندان محکوم شد.

وی به اتهام تبلیغ علیه رژیم ایران از طریق ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و ارتباط با کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد و گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی نیز به 1 سال زندان محکوم شد، که در مجموع ١١ سال زندان می‌باشد.

این حکم در شعبه ٥٦ دادگاه تجدید نظر تهران به ١٠ سال تقلیل یافت.

کبودوند از ٨ سال پیش محبوس و در زندان بسر می‌برد و در دوران حبس دو بار دچار سکته ناقص قلبی و یک بار نیز دچار سکته مغزی شده است.