کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

چهار روحانی کُرد بە علت اعلام پیش وقت روز عید فطر بازداشت شدند

17:36 - 15 مرداد 1394

کوردستان میدیا: چهار روحانی کُرد کە از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم اسلامی ایران در شهرستان بوکان بازداشت شدەاند، ١٧ روز است کە از سرنوشت آنان هیچ اطلاعی در دسترس نیست.
بە گزارش کردستان میدیا، ٤ روحانی کُرد اهل بوکان که یکی از آنان امام جمعه روستای تمیشه بوده، پس از عید فطر توسط نیروهای وابسته به اداره اطلاعات رژیم اسلامی ایران در بوکان بازداشت شده‌اند.

یک منبع مطلع در بوکان در این زمینە به آژانس کُردپا اعلام کردە، نیروهای اطلاعاتی رژیم اسلامی ایران به اتهام اعلام عید فطر قبل از موعد مقرر حکومت، این ٤ روحانی کُرد را بازداشت کرده‌اند.

همچنین این منبع در ادامە افزودە است، علی‌رغم مراجعه بستگان این ٤ روحانی کُرد به نهادهای امنیتی رژیم اسلامی ایران در بوکان، مهاباد، میاندوآب و ارومیه، تا کنون از محل نگهداری آنان اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

تا لحظه تنظیم این خبر، هویت این ٤ روحانی کُرد بازداشت‌شده از سوی آژانس کُردپا اعلام نشده است.

فشار و مانع‌تراشی برای شهروندان اهل سنت ایران درحالی است که با استناد به آمارهای موجود، بیش از ١٥ میلیون شهروند پیرو اهل سنت در ایران زندگی کرده و این فشارها درحالیست که وزیر اطلاعات دورەی ریاست جمهوری خاتمی، در دورەی حسن روحانی به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های ملی و مذهبی تعیین شدە است.