کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حدکا درگذشت دبیرکل حزب تضامن دمکراتیک الاحواز را تسلیت گفت

16:42 - 19 مرداد 1394

کوردستان میدیا: حزب دمکرات کردستان ایران، طی پیامی درگذشت عدنان سلمان دبیرکل حزب تضامن الاحواز و عضو كنگره مليت‌های ايران فدرال را بە خانواده آن مرحوم و حزب تضامن دمکراتیک الاحواز تسلیت گفت.

متن این پیام عینا درپی می‌آید:

9847.jpg
عدنان سلمان رهبر حزب تضامن الاحواز

پیام تسلیت حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با درگذشت دبيركل حزب تضامن دمکراتیک الاحواز

با كمال تاسف و تاثر مطلع شديم که دوست ارجمند آقای عدنان سلمان رهبر حزب تضامن الاحواز و عضو كنگره مليت‌های ايران فدرال درگذشت. بدینوسیلە مراتب تسلیت حزب دمکرات کردستان ایران را بە خانواده آن مرحوم و حزب تضامن دمکراتیک الاحواز اعلام میداریم.

عدنان سلمان یکی از رهبران مبارز ملت عرب بود کە فقدان ایشان ضایعەای جبران‌ناپذير برای مبارزات ملیت‌های تحت ستم ایران و به ویژه ملت مبارز عرب بود. ما بر اين باوريم کە ملیت‌های تحت ستم ایران یکی از همراهان ثابت قدم خود را در راه مبارزه برای رفع ستم ملی از دست داد.

همکاری و اتحاد عمل سازمان‌ها و احزاب ملیت‌های تحت ستم ایران همواره یکی از دغدغه‌های اساسی این رهبر مبارز عرب بود که در این راستا طی سالیان گذشته نقشی بنیادین در گسترش روابط میان ملیت‌های تحت ستم ایران ایفا نمود.

عدنان سلمان اتحاد عمل و مبارزات پیگیر و هماهنگ را مولفه‌ای اصلی و اساسی برای رهایی از یوغ ستم ملی می‌دانست و بر این باور بود که تنها راه رسیدن به حق و حقوق اساسی و بنیادین ملیت‌های ایران همکاری و مبارزات پیگیر، متشکل و هماهنگ ملیت‌های تحت ستم ایران است.

مبارزات و روشنگری‌های این رهبر سیاسی ملیت عرب نقش بسزایی در بیداری ملی و آگاهی بخشی میان نسل جوان و امروزین ملیت عرب ایران ایفا کرد و اهداف و باورهای رهایی بخش نامبرده در اعماق باورهای نسل جوان مناطق عرب‌نشین ایران رسوخ کرده است.

یاد و نامش گرامی و راهش پر رهرو باد

حزب دمکرات کردستان ایران