کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران، ٧٠ سال مبارزه حدکا شادباش گفت

15:47 - 24 مرداد 1394

کوردستان میدیا: جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران با انتشار پیامی، هفتادمین سالگرد تاسیس حزب دمکرات کردستان ایران را تبریک گفت.

متن این پیام عینا درپی می‌آید:

پیام جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران
به مناسبت ۷۰ سال فعالیت حزب دموکرات کردستان ایران

با درودهای فراوان شاد باش ما را به مناسبت ۷۰ سال فعالیت حزب دمکرات کردستان ایران بپذیرید.

حزب دموکرات کردستان ایران از جمله احزاب پیشگام مبارزه علیه استبداد در ایران بوده است.

مردم ستم دیده کردستان از دیرباز تحت ستم مضاعف قرار داشته‌اند و در دو جبهه مبارزه کرده‌اند، یکی ظلم و ستم به زبان و فرهنگ محلی خود و دیگری فشارهای سیاسی ـ اقتصادی ناشی از سیاست‌های استبدادی دولت‌های حاکم در ایران.

تلاش مردم و احزاب کُرد برای اتحاد و زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان مادری در این سرزمین و مبارزه برای کسب حقوق دموکراتیک ملّی خود در چهارچوب جمهوری‌ای آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دولت و دین در ایران، پاسخگوی بسیاری از نیازهای بلاواسطه مردم این منطقه خواهد بود.

جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران، پایبندی به زدودن ستم‌ها، نابرابری‌ها و تبعیض‌های قومی، فرهنگی و زبانی، سپردن تصمیم‌گیری‌ها در امور محلّی و منطقه‌ای به نهادهای منتخب ساکنان، عدم به کارگیری قهر و خشونت در حل مسالۀ ملّی- قومی و گشودن مباحثه‌ای ملّی جهت تعیین شکل و چارچوب مطلوب برای تحکیم همزیستی تاریخی و مسالمت‌آمیز مردم سراسر کشور (خودمختاری، فدرالیسم، انجمن‌های ایالتی و ولایتی ...) را از جمله وظایف سیاسی خود میداند.

همگرائی جمهوریخواهان و تلاشهائی که در این رابطه برای شکل‌دهی به متحد شدن اپوزیسیون جمهوریخواه معتقد به جدائی دولت و دین صورت می‌گیرد، از جمله تلاشهائی است که می‌توانیم با هم پیگیریم. برهمین اساس نیز حمایت و یاری همه ما برای رسیدن به دموکراسی و آزادی امری است ضروری و این امر بدون همبستگی و اتحاد همه ایرانیان با فرهنگ‌ها و زبان‌های گونه گون علیه استبداد حاکم در ایران میسر نیست.

در پایان، یادمان ۷۰ سالگی حزب دمکرات کردستان ایران را در چنین روزی شادباش می‌گوئیم و کوشش شما در مبارزه علیه ظلم و ستم را قدر می‌نهیم.

شورای هماهنگی جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران

۲۹ مردادماه ۱۳۹۴/۲۰ اوت ۲۰۱۵