کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات بخشی از فرهنگ ملت کُرد است

16:34 - 24 مرداد 1394

کوردستان میدیا: نمایشگاه عکسی به مناسبت بیست و پنجم مردادماه، هفتادمین سالروز تاسیس حزب دمکرات کردستان ایران در مقر اصلی این حزب در شهر کویسنجق برپا گردید.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز پنج‌شنبه بیست و دوم مردادماه ١٣٩٤، کمیته اجرایی مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس حدکا در مقر اصلی حزب دمکرات در شهر کویسنجق، نمایشگاه عکسی به مناسبت ٢٥مردادماه برگزار کرد.

این نمایشگاه که توسط محمدنظیف قادری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران افتتاح گردید با استقبال دیگر اعضای رهبری حزب، کادر و پیشمرگه و خانواده‌هایشان روبرو گردید.

این نمایشگاه، ٧٠ سال مبارزه و فعالیت حزب دمکرات کردستان ایران در سه مرحله تاریخی مختلف از اوایل تاسیس جمهوری کردستان، مبارزه مسلحانه سال‌های ٤٦- ٤٧ و انقلاب ملیت‌های ایران تا عصر امروزی مبارزه حزب دمکرات را دربرگرفته بود که هر مرحله‌ای نشان دهنده‌ی عصری جدید و متفاوتغ از مبارزه حزب دمکرات بوده است.

کمیته اجرایی این نمایشگاه طی گفتگویی با خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا اعلام کرد: هدف از برپا کردن این نمایشگاه به مناسبت یاد٧٠ ساله تاسیس حدکا این است که اعلام کنیم، حزبی که تاریخی را برای یک ملت ساخت و به بخشی از مردم کردستان مبدل گشته. به عبارتی دیگر حزبی مردمی که هم‌اکنون به بخشی از فرهنگ ملت کُرد تبدیل شده است. همچنین به نسل تازه، رویدادهای تاریخی این حزب را گوشزد کنیم و نشان دهیم که ما دولت و نظامی داشته‌ایم که با توطئه و دسیسه آن را سرنگون کردند، حق براین است که نسل تازه جامعه کردستان به اصول و پایه‌ای که جمهوری کردستان براساس آن تاسیس شده وفادار بماند و برای تحقق آن مبارزه کند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه در ادامه اظهار داشتند: رویداد جمهوری کردستان در تاریخ سیاسی و ملی ما اتفاق عادی نیست و برای همیشه در تاریخ جاودان مانده و خواهد ماند، حکومتی که بر 2 پایه اصلی دمکراسی و تحقق حقوق ملی تاسیس گردید و سرانجام به دلیل منافع قدرت‌های جهانی سقوط کرد.

این نمایشگاه در وهله‌ی نخست نشان می‌دهد که کدام رئیس‌جمهور جهت حفاظت از مردم خود به پای چوبه‌دار می‌رود و به پراکتیک ثابت می‌کند که صلح و حق تعیین سرنوشت، حق مسلم هر ملتی‌ست؟

در وهله‌ی دوم، هر چند جمهوری کردستان سقوط کرد، اما اندیشه این رویداد مهم تاریخی در یاد و خاطره فرزندان ملت کُرد باقی مانده و سپس در سال‌های ٤٦- ٤٧ مسئله کُرد در دانشگاه‌ها و در میان قشر روشنفکر جامعه مطرح و جهت تحقق حقوق ملت کُرد مبارزه مسلحانه را آغاز کردند.

در وهله‌ی سوم، این نمایشگاه انقلاب ملیت‌های ایران و مبارزه آشکار حزب دمکرات در سال ٥٧ تا عصر امروز را نشان می‌دهد که در آن حزب دمکرات نماینده بخشی از ملت کُرد می‌باشد که همواره به پرنسیپ‌های جهانی متعهد بوده است.

هم‌اکنون در یاد ٧٠ساله‌ی تاسیس حزب دمکرات از طریق این نمایشگاه می‌خواهیم مبارزه و فعالیت مستمر حزب دمکرات را به نسل تازه انتقال دهیم.