کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پرچم کُردستان بر فراز قلە دماوند برافراشتە شد

16:12 - 27 مرداد 1394

کوردستان میدیا: بە مناسبت ٧٠مین سالروز تاسیس حزب دمکرات کردستان ایران، اعضا و هواداران حزب دمکرات در شهر و روستاهای کردستان و همچنین دیگر شهرهای ایران فعالیت تبلیغی انجام دادند.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، اعضا، هواداران و مبارزان دمکرات روز جمعە بیست‌وسوم مردادماە ١٣٩٤ خورشیدی، بە مناسبت ٧٠مین سالروز تاسیس حزب دمکرات، تراکت و پوستر ویژە این روز را در چندین شهر کردستان پخش کردە و همچنین پرچم کردستان را بر فراز قلە دماوند بە اهتزاز در آوردەاند.

فرزندان قهرمان و وفادار حزب دمکرات بە مناسبت ٧٠مین سالروز تاسیس حزب دمکرات کردستان ایران روز جمعە بیست‌وسوم مردادماە ١٣٩٤ خورشیدی پرچم کردستان را بر فراز قلە دماوند، مرتفع‌ترین کوە ایران، برافراشتەاند.

کوه دماوند با ارتفاع بیشتر از ٥ هزار و ٦٠٠ متر در ٦٩ کیلومتری شمال‌شرقی تهران و همچنین در ٦٢ کیلومتری شمال شهرستان آمل در استان مازندران واقع شدە است.

بوکان
فرزندان دمکرات در منطقه چومی مجیدخان مابین روستاهای حاجی‌لک و سرچنار بە مناسبت ٢٥ مردادماە پرچم کردستان را برافراشتە و همچنین عصر همان روز در آبشار تفریحی کێوەڕەش شهرستان بوکان برای بار دوم پرچم کردستان را بە اهتزاز در آوردند.
در همین زمینە، نیروهای رژیم ایران برای اعمال فشار بر هموطنان کرد در شهر بوکان، خط اینترنت را قطع کردند.

در ادامە فعالیت تبلیغی بە مناسبت ٢٥ مردادماە شماری از اعضا حزب، شخصیت فرهنگی و دانشگاهی در شهرهای ارومیە، اشنویە، مهاباد و بوکان بە کوە دالانپر در کوه‌های سەسنوور رفتە و با خواندن شعر و نثرهای حماسی و بحث در مورد شرایط کنونی مبارزە ملی کرد بە طور کلی و بە خصوص مبارزە حزب دمکرات یاد ٢٥ مردادماە را گرامی داشتە و پیمان وفاداری را با حزب دمکرات تجدید کردەاند.

سقز
اعضا و هواداران حزب دمکرات برای چندمین بار در شهر سقز بە مناسبت ٢٥ مردادماە فعالیت تبلیغی انجام داده و پوستر و عکس ویژە این مناسبت را پخش کردند.

اعضا و هواداران حزب دمکرات همچنین شعارهایی مانند درود بر حزب دمکرات موسس دولت کردستان، حزب دمکرات یعنی ٧٠ سال مبارزە و مقاومت را بر دیوارهای شهر نوشتەاند.

همچنین در محلەهای حمال‌آباد، شهناز، نشمیلان، سیلو و کریم‌آباد بە مناسبت ٢٥ مردادماە فعالیت تبلیغێ انجام دادند.

نقده
پیروان راه دمکرات بە مناسبت ٢٥ مردادماە شب جمعه بیست‌وسوم مردادماە علی‌رغم فضای امنیتی شدید بر شهر ٢٥ بالون را در مکان‌های اطراف پارک معلم هوا کردە طوری کە آسمان شهر روشن شدە بود.

همچنین در روستاهای وزنه و حلب و کوئیک از توابع شهرستان نقدە آتش ٢٥ مردادماە را روشن کردە بودند.