کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

داعش از سلاح‌های شیمیایی علیە کُردها استفادە کردە است

16:37 - 27 مرداد 1394

کوردستان میدیا: گروه تروریستی داعش برای تهدید و ترعیب در میدان‌های جنگ در حال توسعە و استفادە از سلاح‌های شیمیایی می‌باشد.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، گروە تروریستی داعش تاکنون بارها در جنگ با نیروهای پیشمرگە و شهروندان کُرد از سلاح‌های شیمیایی استفادە کردە و اخیرا شماری از کارشناسان شیمایی خود را برای توسعە این سلاح‌ها بە شهرهای رقە سوریە و موصل عراق منتقل کردە است.

در این زمینە هامش دی بریتون یک کارشناس بریتانیایی در زمینە سلاح‌های کشتار جمعی اعلام کردە است گروە تروریستی داعش اخیرا گاز خردل را که ٣٠٠٠ بار از گاز کلر کشنده‌تر است علیه پیشمرگه‌های کُرد عراقی بکار برده است.

روزنامه دیلی تلگراف حمله شیمایی اخیر به کُردها را تایید کرده و افزوده که نیروهای آلمانی در حال آموزش نظامیان کُرد در عراق در چارچوب نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با حملات شیمیایی هستند.

گروە تروریستی داعش روز چهارشنبە چهاردهم ١٣٩٤ خورشیدی با سلاح‌های شیمیایی در شهر مخمور واقع در ٣٥ کیلومتری جنوب شرقی اربیل پیشمرگەهای کُرد را مورد حملە قرار داد.

همچنین طی گزارش مقامات آمریکایی گروە تروریستی داعش علیە شهروندان کُرد در شهر حسکە سوریە از گاز خردل استفادە کردە است.

سال گذشتە نیز ، شورای امنیت اقلیم کردستان اسفند‌ماه گذشته اعلام کرد کە طی نمونە‌برداری و تحقیقات آزمایشگاهی از خاک منطقە و لباس پیشمرگەهای کُرد پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شدە در تقاطع شهر موصل مشخص شدە است که میزانی از گاز کلر به شکل سلاح استفاده شدە است.

 شورای امنیت اقلیم کردستان در این زمینە اعلام کرد، حدود ٢٠ پوکە سلاح شیمایی از کامیونی کە منفجر شده بود را پیدا کردە‌اند کە بعد از این انفجار دە‌ها پیشمرگە دچار سر گیجە شدید، تهوع و ضعف عمومی شدەاند.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را به کنترل خود درآورده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی از این قبیل شده است.