کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

انتقال دو زندانی سیاسی کُرد بە زندان‌‌های سنندج و اوین

16:46 - 3 شهریور 1394

کوردستان میدیا: دو زندانی سیاسی کُرد بە زندان‌های‌سنندج و اوین انتقال یافتند.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، عدنان حسن‌پور روزنامەنگار زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مریوان، روز دوشنبە دوم شهریورماە ١٣٩٤، بە دلایل نامعلومی بە زندان سنندج منتقل گردیدە است.

دلیل اصلی انتقال این زندانی سیاسی و ٢ تن دیگر از هم‌بندانش بە زندان مرکزی سنندج نامعلوم می‌باشد اما برخی منابع خبری نظیر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اجرای ماده ١٣٤ قانون مجازات اسلامی را دلیل چنین انتقالی می‌دانند.
عدنان حسن‌پور قبلا نیز در بهمن‌ماە ١٣٩٢ از زندان مرکزی سنندج بە زندان مریوان منتقل شدە و سپس در همان ماە بە زندان زابل تبعید شد.

حسن‌پور سال گذشتە پس از ٨ سال زندانی توانست با خانوادەاش ملاقات داشتە باشد.
این روزنامەنگار کرد، در دادگاە انقلاب سنندج در شانزدهم شهریور و یازدهم بهمن ماە ١٣٨٧ بە صورت غیر علنی محاکمە و بە ٣١ سال حبس تعزیزی محکوم و کە این حکم در دادگاە تجدیدنظر بە ١٦ سال زندان کاهش یافت.

همچنین گزارشات انتشاریافته حاکی از انتقال افشین سهراب‌زادە دیگر زندانی سیاسی کُرد از زندان میناب در استان هرمزگان بە زندان اوین تهران می‌باشد.

این زندانی سیاسی کُرد مدت چهار ماه پیش از دستگاه قضایی رژیم درخواست کردە بود بە زندانی دیگری انتقال یابد کە بعد از گذشت یک و نیم سال با درخواست وی موافقت شد.

افشین سهراب‌زاده ۲٤ ساله وی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی، در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد.

این زندانی ٢٤ ساله که مبتلا به سرطان روده نیز است در زمان بازداشت در اثر شکنجە از سوی ماموران ادارە اطلاعات رژیم از ناحیە صورت دچار شکستگی عضو شدە بود.

افشین، اهل کرمانشاه در هیجدهم خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات رژیم ایران در شهر کامیاران بازداشت شدو از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف رژیم به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد.