کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نرخ بیکاری در ایران رو بە افزایش است

15:33 - 8 شهریور 1394

کوردستان میدیا: مجلس رژیم ایران در گزارشی منتشر کردە، ظرف ٥ سال آیندە در بهترین حالت رشد اقتصادی، نرخ بیکاران از ٤ میلیون نفر بیشتر و این را بە عنوان بحرانی بزرگ برای حاکمیت رژیم وسف کردە است.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، نرخ بیکاری در ایران تا ٥ سال دیگر از ١٦ درصد گذشتە و این در حالیست کە مسئولان رژیم از اشتغال‌زایی برای شهروندان این کشور سخن می‌گویند.

این گزارش مجلس رژیم ایران از بیکاری نزدیک بە ٦ میلیون تحصیل‌کردە خبر دادە کە در مدت ٨ سال گذشتە بە صف بیکاران این کشور اضافە شدەاند و این نیز در حالیست کە اشتغال‌زایی برای جوانان این کشور در مدت سال‌های ١٣٨٥ تا ٩٣ هموارە رو بە کاهش بودە است.

مسئولان رژیم، این نرخ بیکاری را بە عنوان هجوم وسف کردە و آن را خطری بزرگ برای حاکمیت می‌دانند.

در سال ١٣٩٢ خورشیدی از مجموع ١٢ میلیون و ٩٠٠هزار جمعیت جوان ایران، ١١ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر آن تحصیل‌کردە دانشگاهها بودند.

این آمار مجلس اسلامی تنها بیکاری کسانی را دربر می‌گیرد کە هیچ گونە کاری نداشتە و بر اساس نورم‌های سازمان ملل‌متحد حتی یک ساعت هم کار نکردەاند.

ربیعی، وزیر کار رژیم طی ٢ سال قبل نسبت بە حل مشکل بیکاری در این کشور هشداری دادە و اعلام کردە بود، اگر مسئولان رژیم راەحلی برای این بحران پیدا نکنند نرخ بیکاران بە ١٠ میلیون نفر می‌رسد.

این مسئول رژیم اعتراف کردە کە حسن روحانی بحران بیکاری در کشور را نمی‌توانند حل و جلوی افزایش آن را بگیرد، چون هم اکنون این تعداد بیکاران بە رشد اقتصادی بالای ١٠ درصد نیازمند است بە معنای دیگر بە ٣٥ میلیارد دلار سرمایەگذاری نیاز دارد.

وی همچنین در بخشی دیگر از گفتەهای خود اعلام کرد، بهترین کار برای حل مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کردە این است کە آنان را خارج بفرستیم.

طیب‌نیا وزیر اقتصاد رژیم مدتی پیش با اشارە بە فارغ‌التحصیلان دانشگاە گفتە بود کە حدود ٨ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر در آیندەای نزدیک جویای کار می‌شوند.

بحران بیکاری در ایران درحالیست کە حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم در ابتدای روی کارآمدن خود از مشکل حل بیکاری سخن می‌گفت اما هم اکنون مسئولان رژیم علنا روحانی را نسبت بە وعدە و وعیدەهایش سرزنش می‌کنند.

در حالیکە مجلس رژیم بحران بیکاری بە خصوص جوانان تحصیل‌کردە را بعنوان ختر جدی برای حاکمیت می‌داند رهبر رژیم ایران علی خامنەای چند روز قبل در دیداری با حسن روحان و مسئولان رژیم اعلام کردە بود کە مشکل اقتصادی مشکلی بزرگ نیست اما مشکل فرهنگی خواب از چشمان می‌رباید.