کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نمایندە پارلمان کویت رژیم ایران را بە عنوان دشمن واقعی کشورهای منطقە وصف کرد

17:38 - 9 شهریور 1394

کوردستان میدیا: رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان کویت، در پارلمان این کشور اعلام کرد: رژیم ایران دشمن واقعی کشورهای عرب در منطقه است.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، حمد الهرشانی رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان این کشور ، روز یک‌شنبە هشتم شهریورماه ١٣٩٤ در بیانیه‌ای گفته است: برای همه روشن است که ایران دشمنی‌است برای سرنگونی دولت‌ها و نابودی منابع ما و دشمن واقعی منطقه است.

الهرشانی همچنین اعلام کردە: انفجار روز جمعه در بحرین شاهدی بر خشونت ایران است.

شب جمعه ، ششم شهریورماه ١٣٩٤، انفجاری در پایتخت کشور بحرین رخ داد، مقامات این کشور اعلام کردند، مواد بکار گرفتە شدە در این اقدام تروریستی از سوی رژیم ایران فرستادە شدە است.

در این این انفجار یک پلیس کشتە و هفت نفر دیگر بە شدت مجروح شدند.

وزیر اطلاعات بحرین اعلام کرد: مواد منفجره مورد استفاده در این حمله تروریستی بسیار مشابه موادی است که از ایران آمده بود و ماه گذشته به دست مقامات این کشور توقیف شد.
حمد الهرشانی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: ایران مشغول آشوب در منطقە است و از کشورهای عربی منطقە خواست کە همکاری امنیتی خود را در برابر ایران مستحکم‌تر کنند.

رژیم تهران هموارە از گروه‌های افراطی حمایت کردە و با تامین تسلیحات برای این گروه‌ها امنیت و ثبات منطقە کشورهای منطقە را بە هم زدە است و دخالت‌های رژیم هموارە انتقاد شدید این کشورها را بە دنبال داشتە است.

در حالیکە، ایران بە علت پشتیبانی و حمایت از رژیم بشار اسد مورد انتقاد شدید کشورهای غرب و منطقە قرار گرفتە علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر رژیم علی خامنەای در امور بین‌المللی اعلام کردە است: ایران تا آخر از بشار اسد حمایت می‌کند.

این گفتەهای الهرشانی در حالیست کە محمدجواد ظریف وزیر امور خارجە رژیم در سفر خود بە کشور کویت ارتباط بین این دو کشور را خوب و رو بە رشد وصف کردە بود.