کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رئیس‌جمهور اتریش: در سفر به ایران پرونده حقوق بشر را مطرح می‌کنم

15:47 - 17 شهریور 1394

کوردستان میدیا: هاینز فیشر رئیس‌جمهور اتریش اعلام کردە است که در سفر خود به تهران، مساله حقوق بشر در این کشور از جمله اعدام‌ها را مطرح خواهد کرد.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، هاینتس فیشر، رئیس‌‌جمهور کشور اتریش طی سفر خود بە ایران اعلام کرده، به دنبال ساختن پلی ارتباطی با تهران است و همزمان طرح مسائل حقوق بشری را نیز پی‌گیری خواهد کرد.

فیشر، نخستین رئیس‌‌جمهور یک کشور اروپایی است که طی بیش از یک دهه گذشته، روز ۱۶ شهریور ماه، همراه یک هیئت از مقام‌های عالی‌رتبه  به ایران سفر می‌کند.

وی در این سفر قرار است با رهبر رژیم ایران علی خامنەای نیز دیدار کند.
فیشر، موضوع حقوق بشر را را با مقامات حکومت ایران مطرح خواهد کرد.
آقای فیشر، پیش از سفرش در گفت‌وگویی با شبکه اتریشی اوار‌اف گفته است اتریش مهد گفت‌وگو است. ما از خشونت دوری می‌کنیم. می‌خواهیم پلی بسازیم و از هر بختی برای کاستن از تنش‌ها و پیام‌رسانی فضایی که آینده‌ای بهتر را نوید دهد، استفاده کنیم.

هاینز فیشر پس از توافق اتمی ٢٣ تیرماە میان رژیم ایران و شش قدرت جهانی بە تهران سفر می‌کند.

سفر رئیس‌جمهور اتریش بە ایران و قرار دیدار وی با رهبر علی خامنەای با انتقادهای زیادی روبرو شدە است.

کنگره یهودیان اروپا از سفر هاینز فیشر بە ایران انتقاد کردە است.

خبرگزاری رویترز بە از قول آریل موزیکانت، معاون رئیس این کنگره، نقل کرده است که رئیس‌جمهوری اتریش در ایران دست قاتلان را خواهد فشرد.

همچنین یکی دیگر از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در اتریش نیز از این سفر و دیدار مقام اتریشی و آیت‌الله خامنه‌ای انتقاد کرده است.

سفر رئیس‌جمهوری اتریش و مطرح‌کردن مسئلە حقوق بشر در ایران از سوی وی در حالیست کە در بیست‌ودوم تیرماە ١٣٦٨ خورشیدی (١٣ ژوئیە)  دكتر عبدالرحمن قاسملو در حالی ‌كه‌برای‌دستیابی‌به ‌راه‌حل مسالمت‌آ‌میز مسأله ‌كُرد در ایران با تنی‌چند از نمایندگان رژیم ‌اسلامی ایران ‌در وین، پایتخت اتریش به گفت‌وگو نشسته ‌بود به همراه عبدلـله‌قادری‌، عضو كمیته‌ی ‌مركزی ‌به‌دست نمایندگان رژیم به‌شهادت رسید.

از زمان ترور دکتر قاسملو و چند تن دیگر از اعضا رهبری حزب دمکرات کردستان ایران در کشور اتریش، تا کنون پروندە ترور رهبران سیاسی کُرد از سوی رهبران این کشور پیگری نشدە و نسبت بە این رویداد بی‌تفاوت بوده‌اند.