کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران و روسیە مسئول بحران پناهجویی در اروپا هستند

16:45 - 17 شهریور 1394

کوردستان میدیا: اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، ایران و روسیه را متهم کرده که حمایت این دو کشور از بشار اسد، موجب بحران پناهجویی در اروپا شده است.

بە گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز یکشنبە گذشتە رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ا‌ن‌ان، حمایت همه‌جانبه تهران و مسکو از رژیم سوریه را محکوم کرده است.

اردوغان در ادمە افزودە: این دو کشور هیچگاه خواستار تغییر در سوریه نبوده‌اند و همیشه از رهبر ظالم این کشور حمایت کرده‌اند. آنها هیچ‌وقت در مورد اینکه از چه راهی باید او را از قدرت کنار گذاشت، فکر نکرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیە همچنین اعلام کردە کە ایران و روسیه از حامیان اصلی بشار اسد بودە و به صراحت گفتە من قبلا بە رهبران این دو کشور گفتەام کە شما سلاح و پول در اختیار رژیم سوریه می‌گذارید و از آن حمایت می‌کنید.

اردوغان در قسمتی از گفتگوهایش اعلام کردە: تمام تلاش ایران و روسیه برای حذف مخالفان سوریە است وگروه تروریستی داعش از سوریە حمایت کردە و بشار اسد نیز اصلی‌ترین حامی این گروه است.

بە علت جنگ داخلی سوریە کە مدت ٥ سال است ادامە دارد بیشتر از ٤ میلیون شهروند سوری کشور خود را ترک کردەاند.

مهاجرت مردم از سایر کشورها بە اروپا طی چند دهه گذشتە بی‌سابقه بوده و از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی ٣٠٠ هزار پناهجو وارد اروپا شدە کە ۴۶ درصد آنان سوری هستند.