کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

در دیدار هیأت حزب با رفقای پیشین، اتحاد در صفوف حزب دمکرات بررسی گردید

21:09 - 6 مهر 1394

کوردستان میدیا: هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران در دیدار با رفقای پیشین مسأله اتحاد در صفوف حزب دمکرات را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز یکشنبه پنجم مهرماه ١٣٩٤، هیأتی متشکل از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران با رفقای پیشین دیدار نمود. در این نشست، طرفین به بحث و گفتگو در رابطه با مسأله اتحاد در صفوف حزب دمکرات پرداختند.

خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا از محل نشست گزارش داد: نشست حزب دمکرات کردستان ایران با رفقای پیشین در سطح دفتر سیاسی بوده و تا چند ساعت به طول انجامیده است.

خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا در ادامه افزود: مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی گفتگویی در مورد این نشست روز اعلام کرده است: این نشست در ادامه نشست‌های قبلی انجام گرفته و طرفین به منظور اتحاد با یکدیگر در صفوف حزب دمکرات کردستان ایران، گفتگو نموده‏‌اند.

دبیرکل حزب دمکرات در ادامه سخنان خود همچنین اظهار داشت: در این نشست حزب دمکرات کردستان ایران و رفقای پیشین حسن نیت خود را برای اتحاد در صفوف حزب دمکرات نشان دادند و جهت برداشتن گام‌های جدی در این راستا اعلام آمادگی نمودند، همچنین در این نشست به صورت واضح در مورد نقاط مشترک و نقاط مورد اختلاف مورد بحث و گفتگو نمودیم و در نشست‌های دیگر که در آینده برگزار خواهد شد، تلاش می‌کنیم که این گفتگوها به نتیجه قطعی برسد.

در پانزدهم آذرماه سال ١٣٨٥، شماری از اعضای رهبری، کادرها، پیشمرگان و اعضای حزب دمکرات کردستان ایران به دلیل اختلافات درونی حزبی از حزب دمکرات جدا شدند.

طی چند سال اخیر تاکنون، چندین نشست در سطوح‌مختلف رهبری با رفقای پیشین انجام گرفته و هم‌اکنون دوره جدیدی از گفتگوها به منظور اتحاد در صفوف حزب دمکرات کردستان ایران آغاز گردیده است.