کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آثار سینمایی بهمن قبادی در قالب سه کتاب در ترکیه منتشر شد

14:53 - 13 مهر 1394

کوردستان میدیا: سه کتاب به زبان ترکی در مورد آثار سینمایی بهمن قبادی در کشور ترکیه چاپ و منتشر گردید.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، سه کتاب به زبان ترکی در مورد آثار سینمایی بهمن قبادی، کارگردان سرشناس کُرد در ترکیه منتشر شده و در معرض دید علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

کتاب لاک‏پشت‌ها هم پرواز می‌کنند Kaplumbağalar da Uçar به صورت کامل به سومین اثر بلند سینمایی بهمن قبادی و موضوع این فیلم کُردی اختصاص دارد.

12222.jpg
کتاب سینمای کُردی Kurt Sinemasi به سینمای کُردی اشاره دارد و بخش اصلی آن در مورد تمام آثار سینمایی بهمن قبادی است. این کتاب توسط انتشاراتآگورا کیتاپلیگی Agora Kitapligi منتشر شده و در سایت معتبر آمازون Amazon تبلیغ شده و در دسترس عموم مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است.

در این کتاب، برای نخستین بار گفتگوی بهمن قبادی با برناردو برتولوچ کارگردان سرشناس ایتالیایی منتشر شده است. در کتاب سینمای کُردی اشاره شده که سینمای کُردی با فیلم سینمایی زمانی برای مستی اسب‌ها شروع می‌شود و همچنین استارت امواج سینمای کُردی در کردستان ایران با آثار این کارگردان باتجربه کُرد زده شد.

کتاب پرده سیاه و سفید Kara Perde نیز به صورت کامل به فیلم سینمایی فصل کرگدن پنجمین اثر سینمایی بهمن قبادی اختصاص دارد. این کتاب توسط انتشارات سینما آیرینتی Sinema Ayrıntı منتشر شده است.