کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات از محمد مرادی زندانی سیاسی کُرد تقدیر نمود

22:12 - 14 مهر 1394

کوردستان میدیا: مراسمی جهت تقدیر و تجلیل از محمد مرادی، زندانی سیاسی کُرد در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران برگزار شد.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، مراسمی به مناسبت آزادی محمد یعقوبی معروف به محمد مرادی و تقدیر از مقاومت وی در زندان‌های رژیم ایران با شرکت اعضای رهبری، کادرها و پیشمرگان حزب و اعضای خانواده‌های آنان در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران برگزار گردید.

این مراسم با اجرای سرود ملی ای رقیب و چند لحظه سکوت جهت ادای احترام به روح پاک شهیدان کرد و کردستان آغاز به کار کرد.

سپس مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران بدین مناسبت سخنانی ایراد نمود.

وی در آغاز سخنان خود به مبارزات مبارزین حزب دمکرات کردستان ایران اشاره نمود که به درازای تاریخ مبارزاتی خویش، هزاران تن از فرزندان این ملت در راه آزادی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر نیز در زندان‌های رژیم ایران تحت شکنجه‌های شدید جان باخته‌اند.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رفتار زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم ایران علیرغم بی‌حرمتی مسئولان به شیوه‌ای بوده که توجه مسئولان زندان را به خود جلب نموده‌اند.

همچنین هجری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: علی‌رغم اینکه شکنجه زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم ایران مرزی ندارد، اما والدین این زندانیان صبر و استقامت بی‌نظیری را در دوری از فرزندان خود پیشه کرده اند و ما به عنوان حزب دمکرات کردستان ایران از خانواده زندانیان سیاسی تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، سروده‌ای تحت عنوان کانی وره توسط چنگیز سیگارچی ارائه گردید.

در بخش دیگری از این مراسم، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران لوح تقدیری به پاس مقاومت محمد مرادی در زندان‌های رژیم، به وی تقدیم نمود.

سپس رستم جهانگیری، عضو دفتر سیاسی و مسئول کمیسیون سیاسی نظامی حزب دمکرات کردستان ایران دسته گلی جهت تقدیر از مقاومت محمد مرادی در زندان به مادر وی تقدیم کرد.

محمد یعقوبی معروف به محمد مرادی اهل شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه در روستای چه‌وته مورخه بیست و پنجم مردادماه سال ١٣٧٢ خورشیدی به صفوف پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران پیوسته است.

وی در خردادماه سال ١٣٧٥ خورشیدی در منطقه دالاهو از سوی چند تن از مزدوران رژیم اسیر شد و در یکی از دادگاه‌های نمایشی رژیم به ٢٠ سال زندان محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی کُرد پس از سپری نمودن ٢٠ سال حبس در زندان‌ دیزل آباد کرمانشاه و سپس زندان یزد سرزمین مادری خود را ترک کرده و بار دیگر مجدداً به صفوف حزب دمکرات کردستان ایران پیوست.

12236.jpg

12250.jpg

12249.jpg

12248.jpg

12246.jpg

12247.jpg

12245.jpg

12243.jpg

12244.jpg

12242.jpg

12240.jpg

12239.jpg

12238.jpg

12237.jpg


ویدیو