کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رئیس قوه قضاییه رژیم بار دیگر علیه علوم انسانی موضع گرفت

21:13 - 16 مهر 1394

کوردستان میدیا: رئیس قوه قضاییه رژیم ایران بار دیگر نسبت به تدریس علوم انسانی در دانشگاه‌ها هشدار داد و آن را غربی توصیف نمود.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز پنج‌شنبه شانزدهم مهرماه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در نشستی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به هجوم افکاری برای تضعیف مبانی عقیدتی هشدار داد و اعلام کرد: امروز علوم انسانی غربی هجوم خود را در کشور آغاز کرده است و ما آن مفاهیم را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنیم.

وی بر ترویج آنچه که معارف دینی نامید، در دانشگاه‌ها تأکید نمود.

رئیس قوه قضاییه رژیم، با اظهار تأسف از اینکه در دانشگاه‌ها بر روی افکار غربی باز است، تدریس روان‌شناسی در دانشگاه‌ها را نیز برگرفته از مبانی و اندیشه‌های غرب دانست.

علی خامنه‌ای، رهبر رژیم برای اولین بار پس از سرکوب اعتراضات مردمی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨، موضوع تغییر آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی را مطرح کرد و پس از آن وزارت علوم دست به ایجاد تغییراتی در رشته‌های علوم انسانی و جایگزینی آموزه‌های دینی و ایدئولوژیک مورد نظر ولی فقیه زد.

سخنان این مقام رژیم درباره هجوم علوم انسانی غربی نشان می‌دهد که تلاش چند ساله مسئولان وزارت علوم برای ایجاد تغییرات در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران همچنان بی ثمر مانده است.