کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران با انجام آزمایش موشکی، قطعنامە سازمان ملل را نقض کرد

20:57 - 21 مهر 1394

کوردستان میدیا: یک مقام آمریکایی اعلام کرد کە رژیم ایران قطعنامە سازمان ملل را در خصوص آزمایش تسلیحات سنگین نقض کردە است.

طبق گزارشات منتشر شدە یک مقام آمریکایی روز دوشنبە بیستم مهرماە ١٣٩٤، در گفتگو با شبکە خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد کە آزمایش موشک عماد توسط رژیم ایران نقض قطعنامە شورای امنیت سازمان ملل است.

رژیم ایران روز یکشنبە نوزدهم مهرماە یک فروند موشک بالستیک عماد را با برد ١٧٠٠ کیلومتر آزمایش کرد کە مسئولان رژیم از موفقیت آزمایشی این موشک خبر دادند.

طبق قطعنامە ١٩٢١ شورای امنیت سازمان ملل متحد رژیم ایران از فعالیت مربوط بە ساخت موشک‌های بالستیک کە قابلیت حمل کلاهک هستەای دارند نباید بهرەمند شود و تمامی کشورها باید از فروش ادوات زرهی و قطعات تسلیحاتی بە رژیم ایران خودداری کنند.

حسین دهقان ،وزیر دفاع رژیم ایران، روز گذشته در خصوص آزمایش موشکی تازه ایران گفت: آزمایش موشک دوربرد عماد از نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین ایران، با موفقیت انجام شده است.

در همین زمینە، رژیم ایران درپی فعالیت‌های گسترده نظامی خود با هدف ظاهری تأمین امنیت ملی، مانند همیشە بە تهدید کشورهای غربی و منطقە پرداخت و در این رابطە \'\'علیرضا تنگسیری فرماندە نیروی دریایی سپاه پاسداران رژیم اعلام کرد برای اجرای فرمان رهبر رژیم مبنی بر ایجاد رعب در دشمن در جبهه جنوب برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است و از آمادگی برای انجام عملیات انتحاری خبر داد.

این فرماندە سپاە در ادامە گفت: یکی از جنبه‌های مهم این استراتژی ضربه‌زدن به منافع آمریکا و متحدانش در نقاط مختلف جهان است که می‌تواند حتی به وسیله عملیات انتحاری انجام شود؛ عملیاتی که آن را شهادت‌طلبانه یا استشهادی نیز می‌خوانند.

علی خامنەای رهبر رژیم ایران، پس از کشته شدن چند صد زائر ایرانی در جریان برگزاری مراسم حج امسال در منا عربستان سعودی را تهدید کرد که در صورت ادامه بدرفتاری با زائران ایرانی، با واکنش سخت و خشن ایران روبرو خواهد شد.

تنگسیری همچنین اعلام کرد کە نیروهای دیگر در میان نهادهای مختلف رژیم وجود دارند کە آمادە انجام عملیات انتحاری علیە ناوهای آمریکایی هستند.

سازمان‌دهی و اعزام افرادی که آماده انجام عملیات انتحاری در کشورهای دیگر باشند، تا چندی پیش به صورت علنی در ایران تبلیغ و انجام شده و در همین راستا در ۲۳ آبان ١٣٨٤ خورشیدی در دانشگاه صنعتی شاهرود برنامه‌ای زیر عنوان مراسم استشهادیون برگزار شد که در آن نزدیک به هزار نفر برای انجام عملیات انتحاری ثبت‌نام کردند.

بە گفتەی محمدعلی صمدی سخنگوی ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و بسیج دانشجویی اعلام کرد کە سراسر ایران ٥٠ هزار نفر برای حملات انتحاری ثبت‌نام کردەاند.

تهدید بە جنگ کشورهای غرب و منطقە از سوی مسئولان ارشد سیاسی و نظامی رژیم بارها مورد بحث قرار گرفتە شدە است و این نگرانی این کشورها را برانگیختە است.