کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هلاکت یک فرمانده دیگر سپاه پاسداران در سوریه

21:40 - 27 مهر 1394

کوردستان میدیا: درپی کشته شدن چند فرمانده سپاه پاسداران رژیم طی روزهای اخیر در سوریه، خبرها حاکی از کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان سپاه در درگیری‌های داخلی این کشور می‌باشد.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، مسلم خیزاب، زاده اصفهان که سال‌ها مسئولیت فرماندهی گردان یا زهرا از لشکر ١٤ امام حسین سپاه پاسداران را بر عهده داشته، در درگیری با نیروهای اپوزیسیون سوریه کشته شده است.

جزئیات کشته شدن مسلم خیزاب منتشر نشده اما سایت ابنا نوشته است این فرمانده سپاه در حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه کشته شده است.

مسلم خیزاب پنجمین فرمانده عالی رتبه از سپاه پاسداران رژیم ایران است که طی چند هفته گذشته در سوریه کشته می‌شود.

در روزهای اخیر پاسدار سرتیپ حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه؛ فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین و حمید مختاربند، مسئول پیشین تیپ یکم حضرت حجت سپاه پاسداران اهواز در سوریه کشته شدند.

از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون، بیش از ۶۰ تن از اعضای ارشد کشته‌شده سپاه ‌پاسداران در این درگیری‌ها، طی مراسم رسمی و یا تشریفات نظامی در ایران به خاک سپرده شده‌اند. این در حالیست که تا یک سال پیش رژیم ایران همواره منکر حضور نظامی خود در جنگ سوریه بوده است.