کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هیأتی از حزب دمکرات با اتحاد اسلامی کردستان دیدار کرد

14:21 - 3 آبان 1394

کوردستان میدیا: در دیدار هیأت حزب دمکرات با اتحاد اسلامی کردستان، هیأت حزب دمکرات نگرانی خود را نسبت به رویدادهای اخیر اقلیم کردستان اعلام و بر آمادگی حزب دمکرات کردستان ایران برای میانجیگری میان جریانات سیاسی به منظور اتحاد ملی و رفع تنش‌ها تأکید نمود.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز پنج‌شنبه سی‌ام مهرماه، هیأتی از دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی حسن شرفی، جانشین دبیرکل حزب دمکرات از دفتر سیاسی اتحاد اسلامی در شهر اربیل دیدار نمود و از سوی هیأتی از رهبری اتحاد اسلامی به سرپرستی سمیر سلیم، جانشین دبیرکل این حزب مورد استقبال قرار گرفت.

در این دیدار، جانشین دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران نگرانی خود و حزب متبوعش را نسبت به وضعیت ناخوشایندی که در اقلیم کردستان میان جریانات سیاسی پیش آمده و منافع ملی ملت کرد را تحت الشعاع قرار داده، اعلام کرد.

حسن شرفی در بخش دیگری از سخنان خود، مواضع میانه‌‌روانه اتحاد اسلامی و تلاش‌های این حزب برای درک مشترک و بهبود وضعیت بوجود آمده را پراهمیت توصیف نمود و همچنین بر آمادگی حزب دمکرات کردستان ایران برای میانجیگری میان جریانات سیاسی به منظور اتحاد ملی و رفع تنش‌ها تأکید نمود.

هیأت اتحاد اسلامی، ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، مواضع حزب دمکرات را پراهمیت توصیف و اعلام کردند که اتحاد اسلامی بر مواضع خود به منظور نزدیکی و مسالمت میان جریانات سیاسی در اقلیم کردستان تلاش خواهد نمود.