کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یک گروه شیعی وابسته به رژیم ایران در عراق مسئولیت حمله به کمپ لیبرتی را برعهده گرفت

14:31 - 9 آبان 1394

کوردستان میدیا: گروه جیش‌المختار در عراق که از آن به عنوان سازمانی زیر نفوذ رژیم ایران نام برده می‌شود، مسئولیت حمله به کمپ لیبرتی را که شماری از اعضای مجاهدین خلق در آن بسر می‌برند، برعهده گرفت.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، شامگاه پنج‌شنبه هفتم آبان‌ماه سازمان مجاهدین خلق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به کمپ لیبرتی حمله شده است.

در این اطلاعیه آمده است: بیش از ٨٠ موشک به این اردوگاه شلیک شده و ٢٣ نفر از اعضای این سازمان در جریان آن کشته شده‌اند.

مجاهدین خلق اعلام کرده است: حسین ابریشمچی، عضو شورای ملی مقاومت و برادر مهدی ابریشمچی، از رهبران این سازمان در میان کشته‌شدگان می‌باشند.

خبرگزاری فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران، در گزارشی مدعی شده که وثیق البطاط، رهبر گروه جیش المختار، طی مصاحبه‌ای با این خبرگزاری مسئولیت حمله به کمپ لیبرتی را به عهده گرفته است.

از جیش المختار همچنین به عنوان مسئول حمله‌ای در فوریه ۲۰۱۳ میلادی به کمپ اشرف نام برده شده که اعضای مجاهدین خلق در آن پیش از انتقال به کمپ لیبرتی اقامت داشتند.

البطاط به فارس گفته که با وجود تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی برای سازمان مجاهدین خلق، اعضای این سازمان اصرار بر اشغال بخشی از خاک ما دارند و همین موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است.

این سازمان شیعی در سال ٢٠١٣ میلادی تأسیس و گفته می‌شود که البطاط با شروع جنگ داخلی در سوریه در این کشور به عنوان یکی از فعالان شبه‌نظامی شیعی در کنار نیروهای ارتش رژیم بشار اسد فعالیت کرده است.

وی همچنین به سازمان مجاهدین خلق هشدار داده که اگر هر چه زودتر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این عملیات‌ها وجود دارد.

کمپ لیبرتی در سال ۲۰۱۱ میلادی و طی توافقی میان دولت عراق و سازمان مجاهدین خلق به اعضای این سازمان تعلق یافت و قرار شد اعضای سازمان مجاهدین خلق به تدریج از اردوگاه اشرف به این اردوگاه منتقل شوند و سپس تدارکات انتقال آنان به سایر کشورها فراهم شود.