کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وزیر خارجەی بحرین: خطر رژیم ایران برای کشورهای عربی کمتر از داعش نیست

20:10 - 10 آبان 1394

کوردستان میدیا: وزیر خارجەی کشور بحرین اعلام کرد کە خطر رژیم ایران برای کشورهای عربی کمتر از داعش نیست ونسبت بە این مسئلە هشداری داد.

طبق گزارش منتشر شدە، شیخ خالد بن احمد آل خلیفە وزیر خارجەی کشور بحرین روز شنبە نهم آبان‌ماە ١٣٩٤ خورشیدی، طی کنفرانس سالیانەی امنیتی ـ منطقەای اعلام کرد کە خطر اقدامات خرابکارانەی رژیم ایران در کشورهای عربی از خطر داعش کمتر نیست.

شیخ خالد، وزیر خارجه بحرین که در کنفرانس سالیانه امنیتی- منطقه ای گفتمان منامه سخنرانی می کرد، گفت: \'\'اقدامات و رفتار رژیم ایران از تهدیدات داعش کمتر نیست\'\'.

خالد بن احمد ایران را به ارسال اسلحه برای خرابکاری در کشورهای عربی بویژه در بحرین متهم کرد.

در همین زمینە \'\'آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز طی سخنانی گفت:\'\'ایالات متحده آمریکا برغم توافق هسته ای با ایران اما هنوز رفتارهای غیر قابل قبول ایران بویژه در رابطه با پشتیبانی ایران از تروریسم در منطقه را زیر نظر دارد\'\'.

رژیم اسلامی ایران برای دخالت در امور دیگر کشورها، بارها افراد وابسته به خود را برای جاسوسی به چندین کشور از جمله عربستان، یمن، نیجریه و افغانستان و دیگر کشورها فرستاده است که دستگیر شده‌اند.

طی مدت اخیر دخالت‌های رژیم ایران در قالب کمک تسلیحاتی، مالی، آموزش‌های نظامی به گروه‌های شبه‌نظامی و همچنین افزایش باندهای جاسوسی در کشورهای منطقە کاملا مشهود بوده است.

رژیم ایران طی چند سال اخیر، از سوی بسیاری از کشورهای منطقه و در امور دیگرکشورها متهم گردیدە است.